نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 11:57

اجرای سد بعثت منوط به روزرسانی مطالعات نخست دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: با توجه به خشکسالی اخیر و تغییر اقلیم رویداده اطلاعات حاصل از مطالعات مرحله اول سد بعثت نیاز به بازنگری مجدد داشته و اجرای سد منوط به روزرسانی مطالعات و اخذ ردیف اجرایی و تخصیص اعتبار لازم است.

اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مطابق برآورد به روز رسانی شده برای اجرای سد بعثت با بدنه بتنی از نوع RCC حدود ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان تصریح کرد: در صورت صدور مجوزهای مورد نیاز طرح از جمله مجوز تخصیص و مجوز ردیف اجرایی از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبار، احداث سد بعثت به منظور تامین آب شرب منطقه قره‌پشلو و شهر ارمغان‌خانه طی دو سال انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات سد بعثت در مراحل اول و دوم در سال ۸۹ آغاز شد و مطالعات و ژئوتکنیک سد در سال‌های ۸۹ و ۹۰ انجام شده است، ادامه داد: همچنین راه دسترسی از محل اعتبارات استانی احداث و با توجه به برآورد بالای اجرای طرح از محل اعتبارات استانی باید برای اخذ مجوز ماده ۲۳ و اخذ ردیف اجرایی از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی اقدام شود.

باقری اضافه کرد: با توجه به خشکسالی اخیر و تغییر اقلیم رویداده اطلاعات حاصل از مطالعات مرحله اول نیاز به بازنگری مجدد داشته و اجرای سد منوط  به روز رسانی مطالعات و اخذ ردیف اجرایی و تخصیص اعتبار لازم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ سد مشمپا، بلوبین و مراش توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال احداث است، بیان داشت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان زنجان و تاکید وی بر تامین اعتبار مورد نیاز طرح‌های مذکور و تسریع در تکمیل این سد و آغاز ادامه عملیات اجرایی احداث سد مشمپا و برطرف کردن موانع اداری و غیره از این سد صورت پذیرد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637122

مهمترین اخبار ایران و جهان: