نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 09:33

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۱/۱۸؛ آسمان صاف و افزایش دما در اکثر مناطق/ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می‌شود

سازمان هواشناسی از آسمان صاف و جو پایدار اکثر مناطق کشور و افزایش دما طی ۴ روز آینده خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی شنبه هفته آینده وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد تا روز شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و طی این مدت افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه و نیمه شمالی ایلام بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی ضمن تقویت علاوه بر استان‌های مذکور در خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ بوشهر و نیمه غربی فارس نیز فعال است.

همچنین طی دو روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: چهارشنبه 1402/11/18

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 30 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 2 متر در مناطق ساحلی و بیش از 2 متر در مناطق دور از ساحل.

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/11/18: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی و ممانعت از تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی، فراساحل و سکوهای نفتی، آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: ظهر چهارشنبه 1402/11/18

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 28 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تأکید بر افزایش سرعت وزش باد)

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/11/18: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی.

توصیه: منع شنا و غواصی، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1663666

مهمترین اخبار ایران و جهان: