نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 22:42

زلنسکی: روسیه تاسیسات و توان اقتصادی اوکراین را هدف قرار می‌دهد

رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در مقر فرماندهی نیروی هوایی شرق این کشور بر لزوم مواجهه با یگان موشکی و پهپادی قدرتمند روسیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در نشستی با فرماندهان ارتش این کشور خواستار تلاش یگان پدافندی اوکراین برای مقابله مناسب به پهپاد و موشک‌های روسیه شد.  

به گزارش وبگاه «دولت اوکراین» زلنسکی با اشاره به بازید امروز خود از خطوط عملیاتی گفت: «بعدازظهر ازفرماندهی نیروی هوایی شرق اوکراین  بازدید کردم. در این نشست  گزارش‌ها و بحث مفصل در مورد حفاظت از آسمان شد. این تهدیدات ثابت و شدید است.»

وی توضیح داد:«روسیه این منطقه را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود می‌بیند، به ویژه تاسیسات و توان اقتصادی ما را هدف قرار می‌دهد. ما در تلاش هستیم تا توانایی ساقط کردن موشک‌ها و پهپادها را افزایش دهیم.»

زلنسکی در این دیدار سعی کرد با پاداش دادن به نیروهای خود روحیه نظامیان اوکراین را بایر ادامه نبرد با ارتش روسیه حفظ کند.

بر اساس این گزارش، این سفر در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اخراج قریب‌الوقوع فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین «والری زالوژنی» که فرماندهی جنگ را برعهده دارد، انجام شده است.

دو منبع مطلع جمعه گذشته گفتند دولت اوکراین به کاخ سفید اطلاع داده که قصد دارد زالوژنی را از سمتش برکنار کند. «دولت نتوانسته نیروی کافی بسیج کند»، این انتقاد تازه ژنرال ارشد اوکراینی والری زالوژنی از دولت ولودیمیر زلنسکی بعد از گزارش‌ها درباره تلاش رئیس‌جمهور اوکراین برای برکناری او از مسئولیت فرماندهی جنگ است.

زالوژنی بر بسیج ۴۰۰ هزار نیروی ذخیره اصرار دارد و هشدار داده جایگزین کردن او شرایط میدان نبرد را بهبود نمی‌دهد و بر نیاز به بسیج نیرو برای حفظ برابری با نیروهای روسیه تاکید کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660822

مهمترین اخبار ایران و جهان: