نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 12:19

اساسنامه جدید دانشگاه عالی دفاع ملی تصویب شد

اساسنامه جدید دانشگاه عالی دفاع ملی توسط فرمانده معظم کل قوا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ اساسنامه دانشگاه عالی دفاع ملی پس از بازنگری، مورد تصویب فرمانده معظم کل قوا قرار گرفت.

در اجرای مواد 54 قوانین ارتش، 49 سپاه و 45 فراجا و با توجه به انتقال بخش‌های تحقیقاتی ستادکل نیروهای مسلح به دانشگاه دفاع ملی و تغییر اقتضائات محیطی و ذی نفعان کلیدی اساسنامه مصوب سال 1381 این دانشگاه مورد بازنگری قرار گرفته و  اساسنامه جدید دانشگاه دفاع ملی در سه فصل و شامل 22 ماده و 17 تبصره به تصویب فرمانده کل قوا رسیده است.

به گزارش تسنیم، دانشگاه عالی دفاع ملی، فعالیت خود را در سال 1371 به عنوان دانشگاهی استراتژیک آغاز کرده و از سال 1381 در تابعیت ستادکل نیروهای مسلح قرار گرفته است.

این دانشگاه ارائه دهنده دوره‌های سطح دکترای مدیریت عالی راهبردی و علوم راهبردی دفاعی به پژوهشگران، مدیران و فرماندهان ارشد و مسئولان کشور است و انتصاب فرماندهان و مدیران در مشاغل راهبردی نیروهای مسلح و کشور منوط به طی دوره‌های این دانشگاه است.

دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین مرجع عالی نظریه پردازی، نقد و نوآوری در حوزه‌های نظامی، دفاعی، امنیتی، حکمرانی و مدیریت راهبردی در سطح نیروهای مسلح و کشور محسوب می‌شود و سازوکار اجرایی آن در چارچوب ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از دریافت نظر تخصصی ستاد کل نیروهای مسلح در کمیته مربوطه به تصویب خواهد رسید.

اعضای هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی شامل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح (به عنوان رئیس)، دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرماندهان کل ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی و وزیر دفاع، معاونان طرح و برنامه و بودجه، نیروی انسانی، تربیت و آموزش، علوم تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح، روسای دفاتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، امور خارجه، اطلاعات و روسای سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور (یا معاونان آنها)، یکی از معاونین رئیس قوه قضائیه، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه (به عنوان دبیر)، سه یا پنج نفر از اساتید برجسته دانشگاه یا حوزوی یا خبرگان راهبردی با پیشنهاد رئیس دانشگاه و تصویب رئیس هیئت امنا هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1660066

مهمترین اخبار ایران و جهان: