نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 12:18

ضرورت اجتناب از سفرهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم خواست با توجه به شرایط جوی و بارش برف و کولاک شدید در ۴۸ ساعت آینده از هرگونه سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم‌‌اله وثوقی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران که در اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل برگزار شد، با اشاره به آماده باش ۸۰ اکیپ راهداری در سطح جاده‌های استان، اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی مبنی بر بارش سنگین برف و کولاک شدید در ۴۸ ساعت آینده ۴۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی افزود: به دلیل برف و کولاک شدیدی که در ساعت آینده خواهیم داشت، احتمال مسدودی راه‌های روستایی نیز وجود دارد که درخواست داریم مردم از ترددهای شبانه غیر ضروری در محورهای فرعی و روستایی حتماً خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در جهت خدمت‌رسانی هرچه شایسته به مردم، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از ماشین‌آلات نهادها و بخش خصوصی انجام شده تا در مواقع بحرانی دچار مشکل نباشیم.

وثوقی ادامه داد: به دلیل کولاک شدید و بارش برف طی ساعات آینده ترددکنندگان در صورت لزوم سفر، حتماً از تجهیزات زمستانی و به ویژه زنجیر چرخ استفاده کنند و همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های راهداری و سایر نیروهای امدادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: از ابتدای طرح زمستانی تاکنون با تلاش راهداران بیش از ۳۳ هزار کیلومتر باند برفروبی انجام و به هزار خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه اولویت بازگشایی راه‌ها به ترتیب با محورهای اصلی فرعی و روستایی است از مردم خواست جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها حتماً با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اردبیل تماس بگیرند.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635866

مهمترین اخبار ایران و جهان: