نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 16:33

مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق «امر جامع» قرآن است

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق «امر جامع» قرآن است، هم «تکلیفی شرعی» و هم «حقی بزرگ» برای آحاد مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق «امر جامع» قرآن است، هم «تکلیفی شرعی» و هم «حقی بزرگ» برای آحاد مردم، و هم «قدرتی الهی» برای تحقق اهداف الهی است.

وی افزود: به همین نسبت عدم حضور در آن، گناهی سیاسی اجتماعی، محرومیت از حقی بزرگ و بی‌پشتوانه گذاشتن جبهه حق است. به همین دلیل سیره امامان انقلاب همواره تأکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است و تأکید نموده‌اند که نه تنها جمهوریت، بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است؛هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: خداوند پیامبر را از دو راه کمک کرد، امداد غیـبی و هدایت مردم به سوی آن حضرت و دعوت مؤمنان به یاری ایشان؛ یعنی اگر مردم در صحنه آمده و حضور آنها مؤثّر بوده، بر اساس توحید، طبق امداد الهی بوده است، پس مردم هرگز همتای خدا نیستند، بلکه در تحت هدایت الهی، توفیق یاری دین را در شرایط خاصّ فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با تبیین اهمیت شاهکار بزرگ وزارت اطلاعات در ضربه فرامرزی به موساد، خاطرنشان کرد: بیانیه وزارت اطلاعات در شناسایی و کشف و ضربه‌زدن به عناصر اصلی و فرعی موساد در ۲۸ کشور دنیا نباید این عملیات راهبردی از سوی سـربازان گمنام امام زمان علیه السلام از نگاه ما مخفی بماند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اداره صنعت و معدن مستقل در این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه شهرستان اصلاندوز اداره مستقل صنعت و معدن ندارد و لذا در راستای نظارت بر قسمت کالا، توسعه صنعت در این شهرستان و ... باید تصمیم عاجلی در این خصوص از سوی مسؤولان استان گرفته شود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666222

مهمترین اخبار ایران و جهان: