نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 13:01

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی سمنان به 17 باب افزایش یافت

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با صدور یک مجوز جدید، تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی این استان به 17 باب افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی راه ابریشم در سمنان، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به 17 باب افزایش یافت.

وی افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث، گردشگری و صنایع‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز فعالیت این فروشگاه‌ها در سمنان صادر شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تمام فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان سمنان می‌توانند با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان سمنان، با ارائه مدارک لازم از این امتیاز بهره‌مند و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

سلطانی‌پور ادامه داد: در حال حاضر 6 فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، هفت فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، 2 فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و 2 فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت دارند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654366

مهمترین اخبار ایران و جهان: