نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 15:27

امام جمعه موقت سمنان: مردم حضور در انتخابات را به مشکلات کشور گره نمی‌زنند

امام جمعه موقت سمنان گفت: حضور گسترده در انتخابات وظیفه‌ای شرعی است و مردم، حضور در انتخابات را به مشکلات موجود در کشور گره نمی‌زنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که در روزی برفی و با حضور شماری از مردم و مسؤولان در مسجد امام سمنان اقامه شد، با اشاره به در پیش بودن 2 انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همواره نشان داده‌اند که در میادین مختلف دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و هرگز شرکت در انتخابات را به مشکلات موجود در کشور گره نمی‌زنند.

وی با اشاره به اهمیت بین‌المللی انتخابات آتی ایران اظهار کرد: حضور پرشور و گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی که قوه قانون‌گذاری در کشور محسوب می‌شود و انتخابات مجلس خبرگان رهبری که وظایف مهمی در بخش‌های مختلف بر عهده دارد، در حقیقت وظیفه‌ای دینی و شرعی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه منکر وجود مشکلاتی در کشور در بخش‌های مختلف به‌ویژه مسائل اقتصادی نیستیم، گفت: این مشکلات سبب نخواهد شد که مردم، مشارکت خود را پای صندوق‌های اخذ رأی نشان ندهند و همه در روز انتخابات در اسفندماه با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی، بار دیگر اعتقاد راسخ خود را به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهانیان نشان خواهیم داد.

عبدوس با بیان اینکه مشکلات متعددی در کشور وجود دارد و در عین حال، پیشرفت‌های گسترده‌ای نیز پس از انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است، افزود: دولت و همه مسؤولان تلاش می‌کنند تا مشکلات و مسائل پیش روی مردم به‌سرعت و به بهترین شکل ممکن رفع شود؛ گرچه همچنان مشکلاتی در جامعه دیده می‌شود که برای رفع آن به کار و تلاش شبانه‌روزی نیاز است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای اخیر بر لزوم حضور پرشور پای صندوق‌های اخذ رأی در 2 انتخابات آتی تأکید فرمودند، افزود: عزت، اقتدار، امنیت، رشد و توسعه کشور در گرو حضور همه‌جانبه و گسترده در انتخابات آتی است و همه وظیفه دارند در این انتخابات حضوری پرشور داشته باشند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به تقدیم هزاران شهید در راه پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهدای بسیاری در راستای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد میدان شدند، با دشمنان بعثی و ایادی داخلی و خارجی آنها جنگیدند و با نثار جان خود، نهال انقلاب را آبیاری کردند تا امروز ما بتوانیم در امنیت و آسایش به زندگی در کشورمان افتخار کنیم.

عبدوس افزود: انتظار داریم همه مردم در انتخابات آینده مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و با حضور قوی خود پای صندوق‌های اخذ رأی بار دیگر پاسخ دشمنان داخلی و خارجی را بدهند.

وی همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و نوار غزه در ماه‌های اخیر اظهار کرد: فلسطینی‌ها همواره نشان داده‌اند که مقابل این رژیم جنایتکار از میدان خارج نخواهند شد.

امام جمعه موقت سمنان گفت: فلسطینی‌ها با اقدامات خود و ایستادگی برابر این رژیم تا بن دندان مسلح نشان می‌دهند که مقاومت هرگز خسته و تعطیل نمی‌شود.

عبدوس ادامه داد: ایستادگی برابر ظلم و ستم از اهم واجبات است و همواره باید در راستای توجه به آن بیش از پیش کوشید.

پایان پیام/74001/ک/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657922

مهمترین اخبار ایران و جهان: