نیوز سیتی!
24 بهمن 1402 - 09:49

عرض اندام خراسان‌جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی گفت: این استان با همه داشته‌هایش در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به میدان آمد تا زمینه را برای پا خوردن فرش سرمایه گذاری دراین حوزه فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان در خصوص حضور پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهارداشت: ۱۶ غرفه برای ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۲ بخش خصوصی مجموعه گردشگری نیز در این رویداد حضور دارند و برای فعالان حوزه مجازی و رسانه فضا در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد: در حاشیه حضور غرفه‌های در نظر گرفته شده، ۱۱ اجرای زنده از رشته‌های مزیت‌دار شهرستان‌ها پایه‌ریزی شده تا به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها کمک کند و سطح فروش افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه شیوه برگزاری این دوره از نمایشگاه را به سمت محتوای دیجیتال و نمایش گرافیکی سوق داده‌ایم افزود: هدف اصلی از حضور در این رویداد بین‌المللی، معرفی ظرفیت‌های شاخص خراسان جنوبی و جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

شاهوردی اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه، شاهد حضور ۱۱ کشور هستیم و امکان سفر ۵۰ درصد جمعیت جهان به ایران وجود دارد و لازم است از این فرصت به خوبی استفاده کنیم؛ چراکه خراسان جنوبی ۹ اثر ثبت جهانی و هزار و ۳۴  اثر ثبت ملی دارد که باید معرفی شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: نمایشگاه‌ها بستر ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری است، به همین سبب سعی کرده‌ایم در کنار معرفی جاذه‌های گردشگری شهرستان‌ها، رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی و محصولات استراتژیک را به نمایش بگذاریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669666

مهمترین اخبار ایران و جهان: