نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 20:53

قانونگذار ارمنستانی: روسیه به ما سلاح تحویل داده است

قانونگذاران ارمنستان روز سه شنبه تایید کردند که نیروهای مسلح این کشور اخیرا به سلاح‌های ساخت روسیه تجهیز شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قانونگذار ارشد ارمنستان روز سه شنبه از تجهیز نیروهای مسلح این کشور به تسلیحات ساخت روسیه خبر داد.

به گزارش وبگاه ارمنستانی «پانوراما»، «گورگن ملکونیان» قانونگذار ارشد حامی دولت گفت که یک دسته از سلاح‌های روسی وارد ارمنستان شده است.

او گفت که این تسلیحات اخیراً به عنوان بخشی از توافق قبلی به ارمنستان تحویل داده شده است.

«آندرانیک کوچاریان» از دیگر قانونگذاران ارمنستان در گفت‌‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت، روسیه سلاح‌هایی را که ارمنستان هزینه آن را پرداخت کرده است تحویل می‌دهد.

نه روسیه و نه ارمنستان به نوع تجهیزات دریافتی هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند. باکو رقیب دیرینه ارمنستان نیز تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است.

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ از جمهوری آذربایجان شکست خورد. به دنبال این مسئله، مقام‌های ایروان بارها از تقویت نیروهای مسلح خبر داده‌اند.

 منابع مطلع گزارش کردند که هند نیز در حال ارسال تسلیحات جدید به ارمنستان است. یک مقام ارشد ارمنستان اخیرا از «دهلی نو» بازدید کرده و در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام داده است.

باکو در حالی نگران کمک نظامی به ارمنستان است که این کشور با فرانسه نیز توافقنامه همکاری نظامی امضا کرده و بر اساس آن ارمنستان به سامانه‌های راداری و پدافند موشکی پیشرفته ساخت فرانسه مجهز می‌شود.

ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» از فرانسه خریداری خواهد کرد.

جزئیات ارسال تسلیحات ساخت هند به ارمنستان هنوز مشخص نیست، اما این محموله ممکن است شامل تجهیزاتی باشد که به ایجاد بازدارندگی جمهوری آذربایجان کمک می‌کند.

این در حالی است که آخرین تحویل تسلیحات ساخت هند به ارمنستان شامل راکت اندازهای «پیناکا»، موشک‌های ضد تانک و مهمات بود.

به گفته «آندرانیک کوچاریان» رئیس کمیته امور دفاعی و امنیتی پارلمانی ارمنستان، تسلیحات جدیدی که به ارمنستان آورده شده  در حال حاضر توسط ارتش ارمنستان آزمایش می‌شود و نتایج بسیار رضایت بخش بوده است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640222