نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 12:01

برتری ساوه در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: این دانشکده رتبه یک محور «اثرگذاری» در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را کسب کرد.

مرتضی همت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله، جمهوری اسلامی ایران جامعه‌ای برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی، نواندیش و پویا و در تعامل سازنده و مؤثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت، حفظ کرامت انسان‌ها و عدالت اجتماعی تصویر شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا نظام جامع نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی باهدف ایجاد انگیزه در عرصه رقابت‌های بین‌المللی، تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و تولید علم نافع و گسترش فناوری سلامت طراحی و برنامه‌ریزی شده و فرایند ارزشیابی جامع فعالیت‌های تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۱ با مجاهدت علمـی محققـان و اندیشمندان حوزه تحقیقات در چهار محور اصلی شامل حاکمیت و رهبری، تولید و ترجمان دانش، تولید فناوری و اثرگذاری با بیش از ۱۲۰ زیر محور و شاخص توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مورد پایش و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این فرایند ارزشیابی برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های دانشگاه‌ها جهت رفع نیازهای تحقیقاتی مرتبط با سلامت، وضعیت انتشار و ترجمان دانش و نیز اثرگذاری طرح‌های پژوهشی بر حیطه‌های تصمیم‌گیری، ارائه خدمت، وضعیت سلامت و آموزش بادقت و شفافیت مورد بررسی قرار گرفته شده است.

همت گفت: همچنین در راستای اهداف عالیه کشور در خصوص تولید، کارآفرینی و اقتصاددانش بنیان، شاخصه‌ای محور فناوری سلامت به‌عنوان یکی از محورهای مهم ارزشیابی موردتوجه قرار گرفته شده است.

 وی افزود:  دانشکده علوم پزشکی ساوه رتبه یک در محور «اثرگذاری» در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داده است که نشان از تولید علمی هدفمند و بر اساس نیاز جامعه است.

 پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640722

مهمترین اخبار ایران و جهان: