نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 09:02

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در داراب

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌ویژه در بخش ثابت است و برای تحقق این موضوع از سال گذشته پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کشور برای افزایش سرعت و کیفیت اینترنت ثابت بر یک بستر امن کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حمید سلیمان‌پور در آیین رونمایی از طرح فیبر نوری در داراب اظهار داشت: در همین راستا طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها از اواخر سال گذشته در استان فارس آغاز شد و هم اکنون در قرارگاه جهادی توسعه فیبرنوری استان امور مربوط به راهبری  و اجرای این پروژه در 12 شهر استان در حال پیگیری و انجام است و داراب یکی از این شهرهاست که اپراتور ارتباطی آن مشخص شده و این اپراتور با دریافت مجوزهای لازم، کار عمرانی را از امروز در این شهر آغاز می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: با اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها علاوه بر افزایش سرعت دسترسی فعلی کاربران خانگی و تجاری به اینترنت ثابت، زیرساخت های ارتباطی لازم برای دهه های آینده نیز فراهم می شود و خدمات فناورانه و بروز دنیا که زیرساخت مورد نیاز آن اینترنت با کیفیت، پرسرعت و پایدار است از طریق این بستر در دسترس قرار خواهد گرفت. 

رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه این پروژه در شهر داراب در چند فاز انجام خواهد شد، میزان حفاری در فاز اول را در داراب به طول ۴۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

خلیل اقتصادی، فرماندار ویژه داراب نیز در این جلسه گفت: در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها تمام منازل و کسب و کارهای شهر داراب با بیش از ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهد گرفت و مردم این شهر می‌توانند از اینترنت باکیفیت و امن با سرعت‌ بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند. 

وی خاطرنشان کرد: این طرح تا رساندن فیبر نوری به درب ورودی مشترکین برای آنان رایگان است و تنها بهای تجهیزات اتصال به شبکه فیبر نوری بر عهده مشترک خواهد بود.

نماینده عالی دولت در داراب با بیان اینکه این پروژه مهم‌ترین و بزرگترین پروژه ارتباطات در کشور است، تاکید کرد: دستگاههای اجرایی شهرستان داراب به ویژه شهرداری داراب برای اجرای این پروژه با مجریان و دست اندرکاران پروژه همکاری و تعامل لازم را خواهند داشت تا این پروژه در شهر داراب با سرعت و در اسرع وقت انجام شود. 
 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652766

مهمترین اخبار ایران و جهان: