نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 17:26

اعتبارات نهاوند برای جوانی جمعیت کافی نیست

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: اعتبارات نهاوند در خصوص بحث جوانی جمعیت کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ضرغام احمدوند عصر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی شهرستان در زمینه طرح جوانی جمعیت و ازدواج ناکافی است و لازم است اعتبارات بانک‌ها در این خصوص افزایش یابد تا بتوان تسهیلات بیشتری به افراد ذینفع داده شود.

وی افزود: یکی از اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان فراهم آوردن تسهیلات مورد نیاز برای ازدواج جوانان است که در این زمینه لازم است دستگاه‌های مرتبط با این موضوع تلاش‌های لازم را بیشتر کنند.

فرماندار نهاوند افزود: در خصوص امور جوانان اقدامات خوبی در شهرستان صورت گرفته که البته نباید به این میزان بسنده و اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه نباید مردم را نسبت به آینده ناامید کرد گفت: همانگونه که رهبری همواره بر امیدآفرینی در جامعه تاکید دارند اما با وجود مشکلات باید اقدامات انجام شده را به مردم گزارش کرد تا آنان نسبت به آینده امیدوار شوند.

احمدوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جوانان گفت: در حوزه اشتغال از ابتدای سال تا کنون مجموعا یک‌هزار و ۳۸۱ نفر از جوانان مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شده در ۹ ماه گذشته ۴۱۹ نفر را جوانان رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: طی ۹ ماه گذشته میزان تسهیلات پرداختی به ۴۶۸ نفر از جوانان ۱۸ تا ۱۹ سال بیش از ۴۹ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف بوده است.

وی گفت: در زمینه تامین مسکن جوانان نیز گزارش‌های خوبی وجود دارد که در شهرهای نهاوند، فیروزان، برزول و گیان برای آنان پرونده تشکیل شده و تعدادی از آنها مورد تائید قرار گرفته است.

احمدوند تغییر نگاه جوانان به اشتغال را یکی از نکات مهم برای ایجاد شغل جوانان عنوان کرد و گفت: برای بالا رفتن آمار اشتغال لازم است دیدگاه جوانان را در این زمینه تغییر داد زیرا برخی پشت میزنشینی را به عنوان شغل قبول دارند در صورتی که باید جوانان را به سمت دیگر بخش‌های تولیدی و کارآفرینی سوق داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: نهاوند یکی از قطب‌های اصلی ورزش استان است که در گذشته در رشته کشتی سرآمد بود و لذا باید با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم این وضعیت مجددا احیا شود و قابلیت‌های آن بیشتر شکوفا شود.

علی حقیقی افزود: با در نظر گرفتن دیدگاه دولت در توجه به امور جوانان اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های ورزشی اختصاص یافته که تعدادی از آنها مانند زورخانه شهید محمد مبر افتتاح شده و تعدادی نیز در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. 

وی از فعال بودن پروژه‌های ورزشی شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر با تخصیص اعتبار سالن ورزشی بانوان و استخر شهرک طالقانی فعال است و از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی برخوردار هستند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در حال حاضر ۱۲ سمن برای فعالیت در امور جوانان مجوز گرفته‌اند و اقدامات خوبی را در بخش‌های مختلف داشته‌اند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633566

مهمترین اخبار ایران و جهان: