نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 13:24

عدالت‌محور شدن دریافت مالیات با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان مبلغ مالیات ۶۵ هزار صنف فعال در استان را در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: من امیدوارم اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی این اوضاع را بهبود دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز شکوری، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در تبیین فرهنگ مالیات اظهار کرد: تبیین این فرهنگ به نهادینه‌شدن پرداخت مالیات کمک خواهد کرد تا برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده محقق شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه پروسه درآمدهای مالیاتی، مصوبه مجلس شورای اسلامی را نیاز دارد، افزود: واقعیت این است که در کشور ما دولت همواره نفت را فروخته و هزینه می‌کرده است و این مورد باید اصلاح شود که راه‌کار آن اخذ درآمدهای مالیاتی و اداره کشور است.

وی درآمدهای مالیاتی را در سال گذشته استان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درآمد سال‌جاری تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شکوری پرداخت مالیات را از راه‌کارهای کمک به رعایت عدالت در جامعه دانست و افزود: واقعیت این است که اجرای درست سیستم مالیاتی منجر به کنترل تورم هم خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از آغاز اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از سال گذشته برای شرکت‌های بورسی، دولتی و امسال برای اشخاص حقوقی خبر داد و گفت: اجرای درست این قانون مشکلات موجود در جامعه را حل و عدالت مالیاتی را رعایت می‌کند.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای طلافروشان در راستای همراهی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی اشاره و تصریح کرد: در رابطه با گزارش مردمی هم یک اتاق ویژه و سامانه سوت‌زنی هم برای بررسی این گزارش‌ها پیش‌بینی شده است که بر اساس مستندات عمل می‌شود.

شکوری مبلغ مالیات ۶۵ هزار صنف فعال در استان را در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: من امیدوارم اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی این اوضاع را بهبود دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد پزشکان و دریافت نقدی پول از بیماران گفت: در حال حاضر عملکرد پزشکان رصد می‌شود و در این مورد سه پرونده در دادگاه در حال رسیدگی است و عملکرد ۲۳ پزشک هم در دست بررسی است.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662666

مهمترین اخبار ایران و جهان: