نیوز سیتی!
22 بهمن 1402 - 05:24

نگاهی به همه مبارزات ۲ غول روس و آمریکا و کابوسی به نام سعداله‌یف

با بازگشت تانک روسی به تشک کشتی هواداران علاقمند هستند تا دوباره مبارزه او را با اسنایدر آمریکایی ببینند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دنیای کشتی پر از رقیب است، چه در داخل و چه خارج از تشک. یکی از این رقبای جذاب حول محور کایل اسنایدر دارنده مدال طلای المپیک و رقیب می‌چرخد و او کسی نیست جز اعجوبه کشتی روس.

اسنایدر سال‌هاست که در وزن 97 کیلوگرم یک قهرمان مشهور بوده با این حال، در مبارزات بین‌المللی کشتی، حریف روسی بارها برای اسنایدر چالش‌هایی را ایجاد کرده که از جمله می‌توان به شکست او در المپیک اشاره کرد.

* در انتظار مبارزه ۲ مدعی ۹۷ کیلوگرم

عبدالرشید سعداله یف کشتی‌گیر روسی به دلیل شکستگی مهره گردن در مسابقات قهرمانی جهانی 2024 مجبور به کناره‌گیری شد. با وجود این شکست بزرگ، قهرمان 2 دوره المپیک در حال بازگشت به تشک است. این خبر به انتظارات هواداران دامن زد تا بار دیگر شاهد مبارزه اسنایدر و سعداله‌یف باشیم.

اخیرا توییتر اتحادیه جهانی کشتی هم ویدئویی را از این کشتی‌گیر روس منتشر و اشاره کرده که او در مسابقات قهرمانی اروپا که از هفته آینده در بخارست برگزار می‌شود، به تشک برمی‌گردد. 

*نگاهی به تاریخچه مبارزه اسنایدر و سعداله‌یف 

اسنایدر و سعداله‌یف برای اولین بار در مسابقات جهانی 2017 در وزن 97 کیلوگرم به مصاف یکدیگر رفتند. در آن مسابقه کایل اسنایدر در یک مسابقه نزدیک کشتی‌گیر روس را شکست داد. در یک مبارزه برگشت در سال آینده، سعداله‌یف توانست اسنایدر را مقتدرانه شکست دهد و عنوان قهرمانی سال 2018 را به دست آورد. پس از این رقابت، مبارزه 2 کشتی‌گیر به المپیک رسید.

سعداله‌یف و اسنایدر در فینال المپیک توکیو به مصاف یکدیگر رفتند. در آن مبارزه تانک روسی با شکست 6-3 اسنایدر صاحب طلا شد. سعداله‌یف پس از چند ماه در همان سال در مسابقات قهرمانی جهان در اکتبر 2021 در اسلو، اسنایدر را 6 بر صفر شکست دهد. مسابقات جهانی 2023 یک بار دیگر این دو با هم رودررو شدند اما این بار بخت با سعداله‌یف یار نبود.

مصدومیت او در نیمه‌نهایی مقابل احمد تاژودینوف باعث کناره‌گیری از مسابقات شد. او قرار بود برای کسب مدال برنز به مصاف اسنایدر برود اما در این مبارزه حاضر نشد. او به دلیل مشکل از ناحیه گردن مجبور به جراحی شد و حالا بعد از ۴ ماه قرار است به میادین بین‌المللی برگردد.

* تانک روسی به المپیک می‌رسد؟

باتوجه به کناره‌گیری سعداله‌یف در مسابقات جهانی او نتوانست در وزن ۹۷ کیلوگرم سهمیه المپیک پاریس را کسب کند. او در آینده مسابقات کسب سهمیه باکو و ترکیه را پیش رو دارد تا بتواند به این سهمیه‌ برسد. مسابقات قهرمانی اروپا این شانس را به تانک روسی خواهد داد تا بتواند خود را قبل از کسب سهمیه محک بزند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667766

مهمترین اخبار ایران و جهان: