نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 11:04

اعتراضات حامیان فلسطین در نیوزیلند

معترضان حامی فلسطین درنیوزیلند بار دیگر در اعتراضات خیابانی گسترده‌ای خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.

به گزارش گره بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از معترضان حامی فلسطین در پرجمعیت‌ترین شهر نیوزیلند به خیابان‌ها آمده و خواستار برقراری آتش‌بس سریع در غزه شدند.

معترضان در شهر اوکلند راهپیمایی کرده و خواستار پایان فوری جنگ در غزه شدند. با این حال حضور گسترده پلیس مانع از ادامه تظاهرات حامی فلسطین در این شهر شد.

بر این اساس صدها نفر در خیابان اصلی شهر اوکلند که وزارت امر خارجه نیز در آن واقع شده است، راهپیمایی کردند با این حال در طول مسیر خود با مخالفان معترض دیگر روبرو شدند.

معترضان در هنگام راهپیمایی با در دست داشتن پرچم فلسطین شعار «فلسطین را آزاد کنید» و «ما جنگ خونین شما را نمی‌خواهیم» سر دادند. پلیس نیوزیلند در طی راهپیمایی سعی کرد تا از درگیری گروه‌های حامی فلسطین با گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

اعتراضات حامی فلسطین در حالی در شهر اوکلند نیوزیلند شکل گرفت که غزه تحت تاثیر یک جریان نسل‌کشی از سوی نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی با حمایت مالی ایالات متحده قرار دارد و تاکنون تحت تاثیر حملات گسترده این رژیم بیش از ۲۲ هزار نفر جان باخته‌اند.

گفته می‌شود نزدیک به ۸ هزار نفر از جان‌باختگان کودکان و زنان فلسطینی هستند. ضمن اینکه نزدیک به ۵۷ هزار نفر هم مجروح و حدود ۸۰ درصد جمعیت غزه نیز آواره شده اند.

افرادی که نه به غذا، نه آب، نه دارو و نه حتی کمک‌های بشردوستانه هم دسترسی ندارند. تظاهرات انجام گرفته شده در همین راستا خواستار پایان دادن به «نسل‌کشی» در غزه و برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.

پیش از این هم ساکنان شهر اوکلند تجمعات اعتراضی گسترده‌ای در اعلام حمایت و همبستگی خود با ملت فلسطین، توقف جنگ و برقراری آتش‌بس در نوار غزه برگزار کرده بودند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629266

مهمترین اخبار ایران و جهان: