نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1403 - 14:50

زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری زنجان از احصا ۵۵ طرح سرمایه‌گذاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: زنجان در حوزه زیتون و نساجی زنجیره کاملی دارد.

اسماعیل شاجری مدیرکل سرمایه گذاری استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان زنجان فرصتی برای معرفی و فرصت‌ قابلیت‌های صادراتی استان به سرمایه‌گذاران است؛ استان زنجان از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند و می‌توانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری که ما مطالعه کرده‌ایم را به آنان ارائه دهیم.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری زنجان ادامه داد: 55 طرح و فرصت سرمایه‌گذاری احصا، جانمایی و لکه‌گذاری برای ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذار شده است.

وی تشریح کرد: چهار طرح اطلس سرمایه‌گذاری تهیه شده و این استان به‌ عنوان استان پایلوت در کشور معرفی شده است. یکی از رویکردهای مهم دولت، ایجاد ارتباط نزدیک با بخش خصوصی است و نخستین گام در این خصوص، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و شناخت متقابل از ظرفیت های سایر کشورهاست که زمینه آن در نمایشگاه ایران اکسپو فراهم شده است.

شاجری گفت: با توجه به حضور بسیاری از هیات‌های تجاری خارجی و بازدید برخی سفرا ی کشورهای خارجی در این نمایشگاه، شرکت‌های بزرگ داخلی نسبت به معرفی و ارائه محصولات و توانمندی‌های خود اقدام کرده‌اند و در این دوره تمرکز بر توسعه زنجیره‌ها و شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی، شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است و با حضور مدیران استانی، امکان تبادل نظر مذاکره و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری به منظور جذب سرمایه گذار و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سبب ایجاد گفتمان بین المللی و معرفی توانمندی‌هی کشورمان از زبان تجار بین المللی می‌شود و استان زنجان نیز تلاش دارد از این فرصت استفاده مطلوبی را ببرد.

.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1706466

مهمترین اخبار ایران و جهان: