نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:51

اجرای خط انتقال فرآورده های نفتی از کرمان به خراسان جنوبی

بیرجند- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حوزه انرژی به دنبال خط انتقال فرآورده های نفتی از کرمان به خراسان جنوبی هستیم که سبب تحولات عظیمی در استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی صبح پنج شنبه در مراسم آغاز عملیات خط لوله گاز دو راهی دشتک - نهبندان بیان کرد: امروز روزی بزرگ و به یادماندنی در تاریخ توسعه نهبندان و سربیشه خواهد بود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر کارهای بزرگی در کشور انجام شده اما توسعه نامتوازن سبب شده بود در برخی نقاط کشور همچون شرق، طرح‌های کمتر و با روند کندتری انجام شود اما اکنون با تغییر نگاه به سمت توسعه شرق کشور شاهد اجرای طرح‌های بزرگی در استان‌های شرقی هستیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گاز را زیرساخت بسیار اساسی برای خراسان جنوبی دانست و افزود: در موضوع گاز، آب و انرژی زیرساخت‌های لازم را نداشتیم و در برابر سرمایه گذاران شرمنده بودیم که با اجرای اینگونه از پروژه‌ها حرفی برای گفتن داریم.

نخعی با بیان اینکه در سفر اول در حوزه انرژی سه خواسته مطرح شد که امروز شاهد به ثمر رساندن یکی از این مطالبه‌ها هستیم و امید است به زودی اجرایی شود، افزود: اجرای خط انتقال یازدهم سراسری به خراسان جنوبی از دیگر مطالبه‌های موجود است.

وی ادامه داد: علاوه بر خط انتقال گاز، در حوزه انرژی به دنبال خط انتقال فرآورده‌های نفتی از کرمان به خراسان جنوبی هستیم که سبب تحولات عظیمی در استان خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: دیپلماسی انرژی با کشورهای منطقه در وزارت نفت به صورت قوی دنبال می‌شود که منشأ اقدامات و گشایش‌های زیادی بوده است.

وی با بیان اینکه روند رشد و توسعه در دو شهرستان نهبندان و سربیشه با سرعت خوبی پیش می‌رود، گفت: مهم‌ترین مطالبه مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بروز رسانی طرح توسعه نهبندان و تدوین طرح توسعه سربیشه بوده که این دو طرح با دستور رئیس جمهور کلید خورده و اخیراً جمع‌بندی در خصوص آن صورت گرفته است.

نخعی با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان و سربیشه با تخصیص اعتباری بیش از پنج هزار میلیارد تومان عدد بزرگی بوده که جای بسی تقدیر است، گفت: جاده‌های مواصلاتی شهرستان نهبندان و سربیشه از مهمترین مسائل و دغدغه‌های این دو شهرستان است که در طرح توسعه این دو شهرستان اعتبارات خوبی برای رسیدگی به وضعیت جاده‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302066

مهمترین اخبار ایران و جهان: