نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 21:14

پیشگیری از جرم در اولویت دستگاه قضایی استان بوشهر قرار گیرد

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان امام جمعه بوشهر جرم‌شناسی و آموزش به مردم در این زمینه را یک ضرورت دانست و گفت: در استان بوشهر باید جرم‌شناسی در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر پنجشنبه در نشست با اعضای شورای قضائی استان بوشهر با تبریک هفته قوه قضائیه این قوه را مظهر عدالت حکمرانی نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: مسئولیت دستگاه قضا مهم، سنگین و سرنوشت‌ساز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، دستگاه قضا را مظهر حق‌جویی، عدالت ورزی و دادگری دانست و بیان کرد: در جامعه‌ای که بر پایه حق، عدالت و دادگری استوار است پیشرفت و امنیت محقق می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر نقش دستگاه قضائی در جامعه را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: نقش دستگاه قضائی نه تنها در رفع تعرضات و حل اختلافات و مسائل قضائی مهم است، بلکه در پیشرفت و توسعه جایگاه تأثیرگذاری دارد.

امام جمعه بوشهر رویکرد قوه قضائیه در زمان تصدی آیت‌الله رئیسی و محسنی اژه‌ای را تحول‌آفرین و تحول بنیادین دانست و با تأکید بر توجه به توسعه خدمات الکترونیکی در دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: توسعه خدمات الکترونیکی و استفاده از هوش مصنوعی بر اساس شرایط کنونی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه هدف را برطرف کند.

آیت الله صفایی بوشهری کاهش پرونده در دستگاه قضائی و پیشگیری از جرم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اکنون برخی از مسائل در تشکیل پرونده و اطاله دادرسی به سبب دستگاه قضا نیست بلکه به سبب مشکلاتی است که برای تعارضات و مشکلات فضاسازی می‌شود.

وی یکی از مشکلات دیگر را پرونده‌سازی دانست و بیان کرد: باید برای جلوگیری از پرونده‌سازی از ظرفیت‌های صلح و سازش و نهادهای مردمی استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، کمبود زیرساخت‌ها در دستگاه قضا را یکی از مشکلات مهم دانست و افزود: باید اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت‌های دستگاه قضائی در بخش‌های مختلف تخصیص یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر مخاطب دستگاه‌های قضائی را مردم دانست و تصریح کرد: باید در توجه به مطالبات و خواسته‌های مردمی و مردم‌داری توجه ویژه شود و در سرلوحه‌های برنامه‌ها قرار بگیرد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تشکیل میز خدمت و حضور قضات در بین مردم در مساجد و مجتمع‌های گوناگون یک ضرورت است گفت: یک مجتمع جامع قضائی یکی از نیازهای اساسی است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این مهم دارای ابعاد گوناگون در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف است که باید بر اساس نیاز جامعه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر جرم‌شناسی و آموزش به مردم در این زمینه را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در استان بوشهر باید جرم‌شناسی در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد و زمینه پیشگیری از آن فراهم شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تسریع در صدور حکم را سبب پیشگیری از وقوع جرم دانست و اضافه کرد: کار آمایش جرم‌شناسی استان بوشهر تدوین شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302866

مهمترین اخبار ایران و جهان: