نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 09:28

خدمت‌رسانی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی به طلاب شیعه و سنی

بجنورد- مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مرکز خدمات حوزه علمیه استان، علاوه بر حمایت از طلاب شیعه، به روحانیت اهل سنت نیز خدمات ارائه می‌کند.

حجت الاسلام محمد امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این نکته که جامع‌ترین مجموعه خدمات رسان به طلاب، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: این مرکز در کنار حمایت از طلاب شیعه و حتی معمرین روحانیت که تحت حمایت هیچ نهاد حوزوی نیستند، به روحانیت اهل سنت هم خدمات می‌دهد.

دیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن تشریح رسالت مرکز خدمات، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، اردوهای خانوادگی طلاب، حمایت از فرزندان ممتاز، ارائه خدمات و بسترسازی برای رفع مشکل مسکن طلاب از برنامه‌های این مرکز است.

وی با بیان این نکته که موازی کاری سم مهلکی برای نهادهای حاکمیتی است، ایجاد قرارگاه هماهنگی و برنامه‌ریزی نهادهای حوزوی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: رئیس مجمع علما و طلاب انقلابی استان به‌عنوان نماینده طلاب، می‌تواند در این قرارگاه نقش‌آفرینی خوبی ایفا کرده و نظرات آن‌ها را به سمع و نظر اعضا برساند.

حجت‌الاسلام امیری گفت: مرکز خدمات حوزه با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای حمایت از طلاب و روحانیان و خانواده آن‌ها در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها با اشاره به سکونت سه هزار طلبه در خراسان شمالی، گفت: از این سه هزار طلبه نزدیک به هزار و ۷۰۰ طلبه فعال در مرکز خدمات دارای پرونده فعال هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283966

مهمترین اخبار ایران و جهان: