نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 23:18

مسکو: گام‌های بیشتری را برای حفظ امنیت روسیه و متحدان بر می‌داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت در شرایط جنگ ترکیبی تمام عیار غرب علیه روسیه، این حق را برای خود محفوظ می‌داریم تا گام‌های بیشتری را برای تضمین امنیت روسیه و متحدانش برداریم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که آمریکا تلاش دارد تا رفتارهای غیرمسئولانه خود در زمینه تسلیحات هسته‌ای را با متهم کردن روسیه و بلاروس توجیه کند.

وی در ادامه گفت که مسکو حق خود را در برداشتن گام‌های بیشتر در راستای تضمین امنیت خود و امنیت همپیمانان حفظ خواهد کرد.

زاخارووا گفت: «در شرایط جنگ ترکیبی تمام عیار غرب علیه روسیه و قصد اعلام شده آمریکا و ناتو برای تحمیل شکست راهبردی علیه مسکو، این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که گام‌های بیشتری را برای تضمین امنیت روسیه و متحدانش برداریم».

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تا کنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

روسیه بارها ضمن هشدار درباره عواقب گسترش ناتو، تاکید کرده یکی از دلایل آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین، تصمیم رژیم کی‌یف برای پیوستن به این ائتلاف بود.

دبیرکل ناتو اما تاکید کرد که ائتلاف نظامی ناتو قصد دارد تا زمانی که لازم باشد از اوکراین برای جنگ با روسیه حمایت کند.

شامگاه دوشنبه نیز «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر حمایت آمریکا از سیاست درهای باز برای ناتو، اما گفت عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی باید با موافقت همه اعضا باشد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283766

مهمترین اخبار ایران و جهان: