نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 14:09

هندوستان میزبان ‌نمایشگاه‌‌ "مد و لباس ایرانی ـ اسلامی"‌ ‌شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی پوشاک و هنر صنعت ایران پاییز امسال در هندوستان و دهلی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور صبح  امروز، در نشست تخصصی با فعالان حوزه مد و لباس استان کرمان با بیان اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس از سال 85 با قانون مجلس تشکیل شده، اظهار داشت: این کارگروه چند هدف مهم داشته است.

وی با بیان اینکه مد یک امر فرهنگی است و الزاماً نظام صنعتی و یا اقتصادی کشور نمی‌تواند آن را هدایت کرده و یا از آن بهره‌برداری کند، گفت: حداقل می‌توان گفت بهره‌بردار نظام مد در کشور نظام فرهنگی و خانواده‌ها و اصحاب فرهنگ هستند که از ترویج یک مد خوشحال یا ناراحت می‌شوند و فعالان حوزه صنعت بازیگران اصلی نظام مد در کشور هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ادامه داد: یک کار برای اینکه بخواهد برای بلند مدت مد شود و یا بخواهد در یک دوره کوتاه مدت ترند و روند شود باید تعداد زیادی از آن تولید شده و تبلیغات زیادی برای آن انجام شود و از این رو ساماندهی طراحان مد و لباس در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام حمایت‌ها در عرصه آموزش، مالی و مالیاتی در این سامانه انجام می‌شود، افزود: تلاش ما بر این است که مشاغل خانگی، صنایع تولیدی لباس و مؤسسات تک منظوره تحت حمایت ارشاد نیز بتوانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و عضو شوند.

امامی اشاره به اینکه ظرفیت‌ بی‌نظیر استان کرمان در حوزه طراحی، تولید لباس فاخر و به ویژه رودوزی‌های اصیل ایرانی، گفت: کرمان پایتخت و مبدأ رودوزی‌های اصیل ایرانی بر روی لباس‌های معاصر است و پته‌دوزی کرمان شهره جهانی دارد.

وی از برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در هندوستان خبر داد و افزود: با همکاری رایزن فرهنگی برگزاری هفته فرهنگی ایران و برپایی نمایشگاه‌های پوشاک، حجاب، صنعت و هنر پوشاک ایرانی اسلامی در کشورهای مختلف در حال انجام است و تاکنون در مسکو به‌صورت موفق برگزار شده‌ است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ادامه داد: در ونزوئلا نیز این امر رقم می‌خورد اما یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی پوشاک و هنر صنعت ایران پاییز امسال در هندوستان و دهلی برگزار می‌شود که در این نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای به هنرمندان کرمان اختصاص داده شده است.

وی از راه‌اندازی انجمن طراحان مد و لباس کرمان خبر داد و افزود: با تشکیل این انجمن امیدواریم حداقل هر سه ماه یک بار نمایشگاهی از بهترین آثار، طراحی‌ها و تک‌دوزی‌های بانوان استان برپا شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور جشنواره مد و لباس فجر را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این جشنواره در بهمن‌ماه برگزار می‌شود و حتماً بخش استانی جشنواره دوازدهم در کرمان برگزار خواهد شد که با نمایش، رقابت و کارگاه‌های جنبی همراه است.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1361766

مهمترین اخبار ایران و جهان: