نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 12:26

ارائه خدمات بهداشتی رایگان به 6 هزار سالمند در مراغه

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه از ارائه خدمات بهداشتی رایگان به 6 هزار سالمند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، اله حق‌شناس ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال خدمات بهداشتی رایگان به ۶ هزار سالمند در مراغه ارائه شده است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۲۳ هزار خدمت بهداشتی برای سالمند توسط مراقبین سلامت، بهورزان و پزشکان حوزه معاونت بهداشت ارائه شده است.

وی افزود: غربالگری تغذیه، خطر سنجی بیماری های قلبی عروقی، غربالگری افسردگی، غربالگری سرطان روده بزرگ، مراقبت فشار، دیابت و چربی خون، آموزش سبک زندگی سالم، آموزش خود مراقبتی و ارائه مکمل از مهم‌ترین خدمات ارائه شده برای سالمندان است.

حق‌شناس اضافه کرد: تمام افراد بالای  ۶۰ سال سن سالمند محسوب می شوند که به دلیل تغییرات فیزیولوژیک در بدن افراد با گذشت سن فرد درگیر بیماری می‌شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های دستگاه تنفس و دستگاه گوارش، آلزایمر و بیماری‌های مربوط به عضلات و استخوان مهمترین بیماری‌ها دوران سالمندی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات ارئه شده به سالمندان توسط بهداشت نظیر غربالگری سرطان کولون و ارائه مکمل کلسیم دی و ویتامینd۳ کاملا رایگان است.

 حق‌گشایی گفت: سالمندان از مهم‌ترین گروه‌های هدف برای ارائه خدمات بهداشتی هستند و ارائه بهترین و با کیفت‌ترین خدمات بهداشتی برای آنان از رسالت‌های مهم معاونت بهداشتی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319622

مهمترین اخبار ایران و جهان: