نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:30

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری مرکزی

اراک- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان منجر به سازش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان آنقی گفت: استفاده از خدمات مشاوره و روانشناسی می‌تواند در بهبود روابط شخصی، افزایش پایداری روحی و روانی، کاهش اضطراب و استرس، افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: هر فردی با مشکلات، نگرانی‌ها و تجربیات ناخوشایند مواجه می‌شود و همیشه ایام برای غلبه بر این مشکلات و نگرانی‌ها، نمی‌توان به صورت شخصی اقدام کرد و یکی از بهترین راه حل‌ها برای غلبه بر این مشکلات، استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در فراجا به منظور مواجهه اثربخش با آسیب‌های اجتماعی و امکان بهره مندی تمامی شهروندان از این خدمات، دوایر مشاوره ومددکاری در بیشتر کلانتری‌های استان با حضور مشاوران و روانشناسان مجرب فعالیت داشته و در مرکز استان، علاوه بر کلانتری‌ها، مرکز مشاوره آرامش این خدمات به شکلی تخصصی‌تر ارائه می‌دهد.

آنقی با بیان مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری در سه ماهه نخست سال جاری بیان داشت: در این مدت در حدود ۱۰ هزار خدمت مشاوره‌ای و روانشناختی از سوی مجموعه روانشناسان و مشاوران فرماندهی انتظامی استان، به شهروندان ارائه شده و طی نظرسنجی‌های انجام شده، بازخورد بسیار مطلوبی در نزد اذهان عمومی به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی از نظر بهداشت روان، بسیار مهم است و بهبود وضعیت روانی فرد، ارتقا کیفیت زندگی و کاهش بیماری‌های روانی را در پی دارد و شهروندان استان می‌توانند از این خدمات به صورت رایگان در تمامی دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها بهره ببرند و یا به صورت حضور به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان واقع در خیابان هپکو، روبروی دادگستری کل استان، مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۶۵۸۰ سامانه پلیس پاسخگو برای دریافت خدمات مشاوره‌ای رایگان در تماس باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312722

مهمترین اخبار ایران و جهان: