نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 09:39

تعداد آوارگان سودانی ممکن است به یک میلیون تن برسد

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از افزایش آمار آوارگان سودانی در جریان درگیری‌های کنونی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد که تعداد کسانی که در جریان درگیری‌های جاری در سودان آواره شده اند ممکن است از یک میلیون تن بگذرد.

این کمیساریا همچنین اعلام کرد که تعداد آوارگان سودانی ممکن است از آنچه پیشتر اعلام شده بود، عبور کرده و افزایش یابد.

اوضاع کنونی در سودان به دلیل اختلافات بین عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و محمد حمدان داقلو (حمیدتی) رئیس نیروهای پشتیبانی سریع که معاون وی است، تشدید شده است. به گفته وزارت بهداشت سودان، تا کنون بیش از ۳۰۰۰ نفر در این درگیری‌ها کشته و حداقل ۶۰۰۰ زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده دست کم ۶۰۰ هزار نفر تاکنون به کشورهای مجاور سودان از جمله سودانی جنوبی، چاد، مصر و آفریقای مرکزی فرار کرده اند.

این در حالیست که نیروهای شبه نظامی پشتیبانی سریع سودان برای تعطیلات عید قربان آتش بس اعلام کرده اند. محمد حمدان داقلو (حمیدتی) رئیس نیروهای پشتیبانی سریع سودان از آتش بس یک جانبه با ارتش سودان برای تعطیلات عید قربان خبر داده است. این آتش بس سه روزه از امروز سه شنبه اجرایی می‌شود.

آتش بس سه روزه قبلی بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع چهارشنبه گذشته رسماً به پایان رسید. با این حال، درگیری‌های مسلحانه بین دو طرف از روز سه شنبه در پایتخت این کشور از سر گرفته شده بود. طرف‌های درگیر در سودان در دو ماه گذشته بیش از ۱۰ مرتبه آتش بس اعلام کردند اما هیچیک از آنها به طور کامل اجرا نشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314366

مهمترین اخبار ایران و جهان: