نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 14:46

آغاز عملیات اجرایی کتابخانه شهرک قائم(عج) تویسرکان

رئیس کتابخانه‌های عمومی تویسرکان از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث کتابخانه عمومی شهرک قائم(عج) در زمینی به مساحت 540 متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهدی کریمی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ها با اشاره به فعالیت ۹ کتابخانه عمومی شهری و روستایی در این شهرستان، از آغاز عملیات اجرایی کتابخانه عمومی شهرک قائم(عج) خبر داد و اظهار کرد: احداث این کتابخانه در زمینی به مساحت ۵۴۰ متر مربع در دو طبقه شامل بخش‌های مطالعه، کودک، اداره کتابخانه‌ها، مخزن با هدف ارائه خدمت به مردم این شهرک آغاز شده است.

وی با اشاره به بازسازی و به‌روز کردن کتابخانه شهید مدنی در سال گذشته با اعتبار یک‌میلیارد تومان افزود: ساختمان کتابخانه بینش روستای اشترمل توسط بانک پاسارگاد احداث و امسال به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان با بیان اینکه بودجه تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان در سال گذشته به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت گفت: بودجه تعمیر و تجهیز سال گذشته نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ کتابخانه‌های عمومی هفت برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت انجمن ادبی در کتابخانه‌های عمومی شهید صدوقی و میررضی ادامه داد: بیش از یک‌هزار و ۱۲۰ برنامه فرهنگی در بخش‌های مختلف برای کتابخانه‌های عمومی پیش‌بینی کردیم.

کریمی با گلایه از پرداخت نشدن نیم درصد سهم شهرداری‌‌های تویسرکان، فرسفج و سرکان در سال جاری گفت: فضای محوطه کتابخانه تخصصی کودک «عترت» در پارک زرهان نامناسب است امیدواریم مسئولان امر در راستای حل این مشکل اقدام کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان اظهار کرد: از سفر ریاست جمهوری برای نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار داریم که از این محل برای کتابخانه در حال احداث شهرک قائم(عج) تویسرکان کمک خواهیم کرد.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه کمک کنیم ردیف بودجه‌ای برای بازسازی کتابخانه میررضی باز شود افزود: امیدواریم با کمک شهرداری کتابخانه استانداردی در محل فعلی کتابخانه رضی ایجاد شود، شاید این یک پروژه زمان‌بر باشد اما کار را باید از جایی شروع کرد.

وی با اشاره به ارائه ۶۰ نوع خدمت از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی به جامعه هدف گفت: اوضاع محیط و فضایی که کتابخانه عترت در آن واقع شده نابسامان است در بازدیدی که از محل داشتم شرایط آن را به مسئولان امر اطلاع دادم که باید برای رفع این نگرانی اقدامی جدی صورت گیرد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه گران‌ترین آب در شهر همدان و حتی در تویسرکان نیز گران‌تر استفاده می‌شود اظهار کرد: بسیاری از امور همانند مصرف آب ریشه فرهنگی دارد که باید به منظور اصلاح این مشکلات با بکارگیری ابزارهای فرهنگی در راستای نهادینه شدن فرهنگ درست تلاش کنیم.

حسین افشاری با اشاره اینکه اعتبار تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی را در سال جاری نیز افزایش می‌دهیم، در خصوص مشکل کتابخانه عترت گفت: تلفیق دو فرهنگ در یک نقطه مانند قرار گرفتن کتابخانه در داخل پارک عمومی کار مشکلی است لذا شهرداری در این موضوع ورود کند.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287166

مهمترین اخبار ایران و جهان: