نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:45

در صورت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای با اوکراین مقابله می‌کنیم

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که اگر اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کند، روسیه نیز مقابله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المصری الیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کاخ کرملین)، اعلام کرد که اگر اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای وعده داده شده توسط آمریکا، استفاده کند، روسیه نیز مجبور خواهد شد اقدامات لازم را در این خصوص اتخاذ کند.

وی در ادامه افزود: احتمال استفاده از این نوع تسلیحات از سوی اوکراین، اوضاع را تغییر خواهد داد. ما نیز اقدامات لازم را برای مقابله با این حملات انجام می‌دهیم.

پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که قصد دارند بمب‌های خوشه‌ای که استفاده از آن در عرصه بین الملل ممنوع اعلام شده، به اوکراین ارسال کنند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه پیشتر نیز با اشاره به تصمیم فرانسه برای ارسال تسلیحات دور برد برای اوکراین، به موضع خصمانه پاریس واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: تصمیم فرانسه برای انتقال موشک‌های دوربرد به اوکراین اشتباه است. این اقدام پاریس دارای عواقب بسیاری برای کی یف خواهد بود.

وی در این خصوص افزود: این تصمیم روسیه را مجبور به انجام اقدامات تلافی جویانه خواهد کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: ارسال مهمات خوشه‌ای آمریکا به کی یف طبیعتاً بر طولانی شدن درگیری‌ها تأثیر می‌گذارد. روسیه با درک خطری که مهمات خوشه‌ای برای غیرنظامیان ایجاد می‌کند، از استفاده از آنها در منطقه عملیات ویژه خودداری کرده و می‌کند.

وزیر دفاع روسیه در این ارتباط ادامه داد: مهمات خوشه‌ای روسی بسیار مؤثرتر از انواع آمریکایی آن و برد آنها گسترده‌تر و متنوع‌تر نیز است. اگر آمریکا مهمات خوشه‌ای به اوکراین بدهد، نیروهای مسلح روسیه مجبور خواهند شد از ابزارهای مشابهی علیه نیروهای مسلح اوکراین استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356422

مهمترین اخبار ایران و جهان: