نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 12:17

آیت الله ناصری یزدی: وحدت مهمترین نیاز امروز جهان اسلام است

امام جمعه یزد پاسداری از ارزش های اسلامی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: وحدت مهمترین نیاز امروز جهان اسلام در برابر دشمنان دین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مسجد تاریخی ملااسماعیل دارالعباده برگزار شد، اظهار کرد:‌ احساس مسئولیت در قبال یکدیگر و تلاش برای رسیدن به سعادت از جمله جدی ترین توصیه های اسلام ناب محمدی به مسلمانان است.

وی با اشاره به اهمیت پیام اخیر مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام، افزود:‌ همه مسلمین باید همبستگی و توجه به دین و دینداری را در اولویت رفتاری خود قرار دهند.

امام جمعه یزد وحدت و همبستگی را مهمترین نیاز امروز جهان اسلامی دانست و گفت: مسلمین جهاد باید با هوشیاری و بصیرت افزایی دشمنان را در طراحی و اجرای توطئه های شوم ناامید کنند.

 

وی تزلزل جامعه اسلامی را هدف اصلی دشمنان دین و نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: تنها راه مقابله با استکبار دشمن شناسی و بعیت محض از ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که  اگر وحدت و معنویت در جامعه اسلامی و بین امت اسلام تقویت شود قطعا توطئه‌های استکبار جهانی خنثی می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی ناهنجاری‌ها و وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی زمینه ساز نفوذ دشمنان می‌شود که باید با هوشیاری مانع از ترویج آنها شویم.

 

 

ناصری گفت: نباید به بهانه‌های مختلف در استان، زمینه گناه برای افراد ایجاد شود و همه مسئولان و متولیان فرهنگی باید با روحیه انقلابی و جهادی ماموریت الهی خود را انجام دهند.

وی بر اهمیت دهه امامت و ولایت و بزرگداشت مناسب عید سعید غدیرخم با اجرای برنامه‌های معنوی و بصیرتی با همکاری بخش‌های مختلف و مردم در استان تاکید و بیان کرد: دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم فرصتی ناب و ارزشمند برای ترویج معارف الهی و پرداختن به موضوع مهم امامت و ولایت در جامعه اسلامی است.

ناصری روز عید سعید قربان را تجلی اصلی اوج بندگی و بخشودگی در درگاه الهی برشمرد و با تبریک آن به همه مسلمانان بر شناخت بیشتر این مناسبت‌های بزرگ و حرکت در مسیر آن تاکید کرد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317366

مهمترین اخبار ایران و جهان: