نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 09:57

۱۸۰ دستگاه لوازم خانگی در مناطق سیل‌زده گرمی و انگوت توزیع شد

اردبیل- مدیر ستاد اجرایی حضرت امام (ره) استان اردبیل گفت: ۱۸۰ دستگاه لوازم خانگی تولید ملی در بین سیل‌زدگان شهرستان های گرمی و انگوت توزیع شد.

مهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کنار خدمات متنوعی که ستاد اجرایی امام و بنیاد احسان به دنبال وقوع سیل در شهرستان‌های شمالی استان اردبیل انجام دادند، توزیع لوازم خانگی مورد نیاز خانوارها را نیز در روزهای گذشته شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی علاوه بر توزیع غذای گرم، آب معدنی در این ایام سعی کردند تا با تمام توان در عرصه امدادرسانی به سیل‌زدگان حضور پیدا کرده و چندین دستگاه لجن‌کش و دستگاه‌های هدایت‌کننده آب‌های سطحی در منطقه به کارگیری شد تا شاهد پاکسازی منازل روستاییان از باقیمانده سیل باشیم.

مدیر ستاد اجرایی حضرت امام (ره) استان اردبیل گفت: در کنار توزیع لوازم خانگی نو در بین خانوارهای نیازمند، تعمیر لوازم خانگی نیز به همت ستاد اجرایی امام شروع شده تا زمینه حمایت و همراهی به خانواده‌های آسیب‌دیده فراهم آید.

افتخاری افزود: ستاد اجرایی امام به تمامی تعهدات خود در سیل اخیر به شایستگی عمل کرده و حتی نماینده این شهرستان در مجلس در اظهارات و نامه‌نگاری‌های خود قدردان این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها بوده است.

وی مطالعات گروه کارشناسی ستاد اجرایی را در ریشه‌یابی و عارضه‌یابی سیل اخیر یادآور شد و خاطرنشان کرد: با مطالعات سرمنشأ سیل سعی بر این است تا جلوی وقوع حوادث مشابه در ماه‌ها و سال‌های پیش رو گرفته شده و یک ایمنی مناسبی را در ساخت و سازها و فضای شهری و روستایی شاهد باشیم.

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قرار است از طریق ستاد اجرایی امام و بنیاد مستضعفان تأمین برخی از مصالح مورد نیاز در مناطق سیل‌زده نیز انجام شود که در این زمینه رایزنی‌ها در حال انجام است.

مدیر ستاد اجرایی حضرت امام (ره) استان اردبیل بیان کرد: در کنار آواربرداری، قرار است در ساخت مسکن علاوه بر بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی نیز در تأمین سیمان، میلگرد و سایر مصالح کمک کار روستاییان سیل‌زده باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328922

مهمترین اخبار ایران و جهان: