نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 13:13

جریمه ۱۴ هزار میلیارد ریالی متخلفان در فارس

شیراز- مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از بررسی ۱۱ هزار پرونده تخلفات و جریمه بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریالی متخلفان در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سالاری صبح یکشنبه در نشستی خبری در خصوص این خبر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار پرونده تخلفات در تعزیرات حکومتی استان فارس تشکیل شده و پس از بررسی‌های صورت گرفته متخلفان بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۱۱ اکیپ نظارت در استان فارس تشکیل شده و بالغ بر یک هزار و ۲۶۶ مورد بازرسی نیز صورت گرفته است. غلامرضا سالاری با بیان اینکه این بازرسی‌ها با هدف پایش و نظارت بر تولید و عرضه کالاهای اساسی و برخورد با گران فروشی، از کلیه واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی، گردشگری، و انبارها انجام شده افزود: در این بازرسی‌ها هزار و ۱۳۳ پرونده تخلف تشکیل و ۲۱۱ واحد صنفی نیز به دلیل گران فروشی و تکرار تخلف پلمب و نصب پارچه شده‌اند.

سالاری در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی فارس نیز بیان کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۸۲۷ مورد پرونده تخلف در استان فارس تشکیل شده که جریمه ریالی این پرونده‌ها بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال عنوان شده است.

وی با اشاره به صلاحیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت، دارو و درمان، از رسیدگی به هفت هزار و ۹۳۴ پرونده کالا و خدمات خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۴۸ پرونده تخلفات بهداشت، دارو و درمان و دو هزار و ۶۶۴ پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و متخلفین اعمال قانون شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307766

مهمترین اخبار ایران و جهان: