نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 14:52

مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب وقت‌کشی نکرده است

نایب رئیس مجلس گفت: مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب وقت‌کشی نکرده بلکه معتقد است این لایحه نقص‌هایی دارد که باید با چکش‌کاری نقایص آن برطرف شود و بازدارندگی لازم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما قانون در خصوص عفاف و حجاب کم نداریم، به طوری که در صورت عدم رعایت حجاب شرعی طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، دو ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق یا جزای نقدی بدل از حبس پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس ما در این زمینه کمبود قانون نداریم و نباید گفته شود مجلس کوتاهی کرده یا نسبت به تصویب قانون در این حوزه قصور یا تقصیری داشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب، گفت: مجلس مطلقاً نسبت به این لایحه بی‌تفاوت نبوده است، بلکه با حساسیت آن را پیگیری می‌کند. مجلس در این زمینه وقت‌کشی نکرده بلکه معتقد است این لایحه نقص‌هایی دارد که باید با چکش‌کاری نقایص آن برطرف شود تا بازدارندگی لازم داشته باشد.

ذوالنوری تاکید کرد: تک تک نمایندگان برای آرامش روانی مردم و حفظ ارزش‌ها از حساسیت بالایی برخوردارند و کوتاهی نخواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310866

مهمترین اخبار ایران و جهان: