نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:06

واکسیناسیون ۱۲۰ هزار رأس دام در رزمایش جهادی دامپزشکی همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون ۱۲۰ هزار رأس دام سبک در رزمایش تخصصی جهادی دامپزشکی همدان خبر داد.

امیرحسین نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری رزمایش بزرگ و تخصصی جهادی دامپزشکی در استان خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشـکی و سپاه و بـا سامانـدهی امکانات و تجهیزات در مناطق صـعب‌العبور عشایری و روسـتایی محروم و کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش در همدان، ملایر، تویسـرکان و کبودراهنـگ طی سه‌شـنبه و چهارشـنبه هفته جاری برگزار خواهد شد گفت: هدف از برگزاری این رزمایش خـدمت‌رسانی رایگان به دامداران و تولیدکنندگان از جمله واکسیناسـیون جمعیت دامی علیه بیماری‌های طاعون نشـخوارکنندگان کوچک، بروسـلوز، آبله، هاری و نیوکاسل، آشامیدنی طیور بومی، ویزیت و معاینه رایگان دام، سمپاشـی بدن و جایگاه نگهداری دام و نیز آموزش است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان انجام این اقدامات را در تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید» مهم برشمرد و افزود:‌ این رزمایش به منظور ایجاد امنیت غذایی و تداوم ایمنی در دام‌ها و پیشگیری از بیماری‌های دامی و زئونوز توسط ۹۰ نفر از جهادگران بسـیجی دامپزشک،کارشناس، کاردان دامپزشکی و... بـرگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این طرح بیش از ۱۲۰ هزار رأس دام سبک زیر پوشش واکسیناسیون و سمپاشی رایگان قرار گیرد گفت: مراسم افتتاحیه رزمایش تخصصـی جهاد دامپزشکی مزین به نام «سردار شهید حاج حسین همدانی» و با حضور مسـئولان ششم‌تیرماه در محل صبحگاه سپاه استان برگزار می‌شود.

نقی‌پور بیان کرد: پس از مراسم افتتاحیه اکیپ‌های عملیاتی شهر همدان با حضور مسئولان در منطقه عشایری سیمین و ابرو حاضر خواهند شد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311166

مهمترین اخبار ایران و جهان: