نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 12:49

برنامه‌ریزی برای مقاوم سازی 100درصدی واحدهای مسکونی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به مقاوم سازی 56 درصدی واحدهای مسکونی روستایی در استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقاوم‌سازی همه واحدهای مسکونی روستایی تا پایان سال 1410 عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 92هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 52هزار واحد معادل 56 درصد در سطح استان مقاوم‌سازی شده  است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: با توجه به وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و یا سایر بلایای طبیعی لازم است که مقاوم سازی به عنوان یک امر مهم در دستور کار قرار گیرد که برنامه‌ریزی شده  تا پایان سال ۱۴۱۰ همه واحدهای روستایی در استان مقاوم سازی شوند، در همین راستا افزایش وام‌های مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان با همین نگاه آغاز شده است.

 وی با بیان اینکه، جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد.

خواجه‌ای تاکید کرد: بنیاد مسکن، با ارائه خدمات فنی مهندسی (نظام فنی روستایی)، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد. 

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 1401 در استان زنجان با سهمیه تخصیصی 4 هزار و 500 فقره و تعداد سهمیه ابلاغی 3هزار و 833 فقره است که از این تعداد 3هزار و 626 فقره معرفی به بانک و تعداد 2هزار و 302 فقره، معادل 60 درصد انعقاد قرارداد شده است.

وی با اشاره به اینکه، این نهاد در احداث مسکن مقاوم روستایی، جزو رتبه‌های برتر بوده ، خاطر نشان کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی محسوب می‌شود.

خواجه‌ای نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی را از اهداف اصلی بنیاد مسکن دانست و ادامه داد: مهندسان نقش و مسئولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290322

مهمترین اخبار ایران و جهان: