نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 10:06

قطعی گسترده فیسبوک و اینستاگرام، متا را مجبور به پشتیبان‌گیری کرد

براساس وب‌سایت Downdetector.com، در یک مقطع، نزدیک به 20هزار کاربر اعلام کردند در دسترسی به فیس‌بوک و اینستاگرام و واتس‌اپ با مشکل مواجه هستند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت متا روز جمعه اعلام کرد که خدمات شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام، پس از قطعی بیش از دو ساعته که هزاران کاربر را تحت تأثیر قرار داد، بازیابی شدند.

براساس وب‌سایت Downdetector.com، در یک مقطع، نزدیک به 20هزار کاربر در مجموع گفتند که در دسترسی به فیس‌بوک و اینستاگرام و واتس‌اپ با مشکل مواجه هستند.

Downdetector با جمع‌آوری گزارش‌های وضعیت از چندین منبع از جمله خطاهای ارسال شده توسط کاربر در پلتفرم خود، قطعی‌ها را ردیابی می‌کند. این قطعی ممکن است بر تعداد بیشتری از کاربران تأثیر گذاشته باشد.

پیش از این ابزار تبلیغاتی متا که به برندها امکان خرید و ایجاد تبلیغات فیسبوک را می دهد نیز دچار مشکل بوده که این شرکت ادعا می کند آن را حل کرده است.

اینستاگرام در اوایل بامداد روزدوشنبه به وقت ایران(1خرداد) هم برای بسیاری از کاربران قطع شد و بیش از 180هزار کاربر مشکلات دسترسی به اینستاگرام را در اوج قطعی گزارش کردند.

متا در سال 2021 شاهد اختلالات برق در دیتاسنترهای خود شد که شبکه های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را برای مدت 6 ساعت از دسترس خارج کرد. مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، به دلیل ایجاد این اختلال که بیش از 3.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد، عذرخواهی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289866

مهمترین اخبار ایران و جهان: