نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 09:40

موکب‌های اربعین 10 روز پس از آغاز اعزام‌ها راه‌اندازی می‌شوند

ستاد مرکزی اربعین زمان آغاز تشرف زائران اربعین به عراق را 27 مرداد برنامه‌ریزی کرده است. اما موکب‌های اربعین 10 روز پس از آغاز اعزام‌ها، از پنجم شهریورماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، نیمه شهریورماه امسال، اربعین حسینی است و ستاد مرکزی اربعین از زائران خواسته تا نسبت به تمدید گذرنامه خود از حالا اقدام کنند تا در روزهای منتهی به اعزام زائران دچار مشکل نشوند.

امسال برای نخستین‌بار گذرنامه ویژه اربعین با اعتبار پنج ساله برای زائران صادر می‌شود که هزینه صدور آن از گذرنامه بین‌المللی کم‌تر است.

آغاز عملیات اجرایی اربعین از ۲۷ مرداد؛ موکب‌ها از ۵ شهریور فعال می‌شوند

به گفته امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین، امسال همچون سال گذشته از اول ماه صفر همزمان با ۲۷ مرداد اعزام زائران اربعین آغاز می‌شود. اما خدمت‌رسانی موکب‌ها از دهم ماه صفر هم‌زمان با پنجم شهریورماه برنامه‌ریزی شده است و زائرانی که پیش از این موعد عازم عراق می‌شوند، باید پیش‌بینی اسکان و تغذیه خود را کنند.

تمرکز موکب‌ها به توزیع آب بین زائران اربعین

هر ساله موکب‌ها در مسیر زائران اربعین در خاک عراق و همچنین مرزهای ایران و عراق برپا می‌شوند و به زائران خدمات مختلف به ویژه اسکان و تغذیه ارائه می‌دهند. امسال با توجه به گرمای هوا، تمرکز اصلی موکب‌ها توزیع آب سرد بین زائران است که برای این منظور ستاد بازسازی عتبات به عنوان مسؤول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین، از موکب‌ها خواسته تا به ذخیره آب بسته بندی برای ایام اربعین بپردازند.

به گزارش فارس، اربعین سال گذشته پس از سه سال اعمال محدودیت از سوی عراقی‌ها، زائران بدون محدودیتی به صورت زمینی و هوایی وارد عراق شدند. بر اساس گزارش مرکز آمار حرم حضرت عباس علیه‌السلام، ٢١ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر به زیارت اربعین ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۱ شمسی) مشرف شدند که حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها ایرانیان بودند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279622

مهمترین اخبار ایران و جهان: