نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 11:37

بودجه ۷۲ هزار میلیاردی بنیاد شهید/ابلاغ آیین نامه کمک معیشت

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون ایثارگر ‌و خانواده‌های آنها تحت پوشش بنیاد شهید هستند، گفت: آیین نامه کمک معیشت ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری اظهارداشت: همه باید تلاش کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت هر چه بیشتر نهادینه شود و نتیجه آن امنیت، آسایش و اقتدار است.

وی افزود: خدمات در کمترین زمان باید به دست ایثارگران برسد و تطبیق با قانون داشته باشد و در محدودیت‌ها عدالت را با اولویت بندی‌ها رعایت کنیم.

پاکدل گفت: ۲۲۸ هزار و ۶۸۸ شهید در بنیاد شهید پرونده دارند که ۷۴۳۵ نفر از بانوان شهید است و ۶۲۸ هزار و ۵۰ نفر جانباز داریم که ۷۶۷۰ نفر از آنها بانوان جانباز هستند.

وی بیان داشت: مجموع ایثارگران و خانواده آنها ۴ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳۰۷ نفر که ۳ میلیون و ۱۴ هزار و ۷۳۱ نفر در قید حیات ۳۸ هزار و ۲۳۳ آزاده در قید حیات‌اند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مشکل تأمین اعتبار مالی قوانین مصوب را داریم و سال ۱۴۰۰، ۱۲۶ هزار میلیارد برای قوانین ایثارگران نیاز داشتیم در حالی که بودجه ۳۱ هزار میلیارد تومان بود ولی با تلاش دولت و مجلس بودجه افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته ۴۷ هزار میلیارد تومان محقق و ۲۰ هزار میلیارد اوراق تخصیص یافت که در حال فروش آن هستیم که دیون را پرداخت کنیم.

پاکدل اعلام کرد: امسال با بحث پاداش بازنشستگی، ۷۱ هزار میلیارد بودجه مصوب است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: قانون جامع آئین نامه ندارد و ان شالله پیش نویس تهیه و برای تصویب به دولت ارسال خواهد شد. همچنین حجم عظیم ورود پرونده داریم.

وی گفت: برای اولین بار گزارش جامعی از اقدامات دستگاه‌دستگاه‌ها به رئیس جمهور ارسال کردیم و ایشان اجرای قوانین مربوط ایثارگران را تاکید کردند.

پاکدل گفت: آئین نامه کمک معیشت ابلاغ شد ولی همچنان شرمنده والدین شهدا هستیم و ۳ ماه است به دلیل ابهام قانونی نتوانسته‌ایم افزایش حقوق مستمری را انجام دهیم و ان شالله در تیر همه معوقات پرداخت می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292222

مهمترین اخبار ایران و جهان: