نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 11:53

رونق بخشی بازار برنج در گیلان چاره اندیشی شود

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بروزرسانی شیوه آبیاری در بخش کشاورزی گفت: رونق بخشی بازار برنج در گیلان چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح یکشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آبی گیلان اظهار کرد: مشکلاتی در حوزه آب کشاورزی در گیلان وجود دارد که برای رفع این دغدغه‌ها برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت منابع آب در سال گذشته و سال جاری افزود: با بهره گیری از تجربه قرارگاه جهادی در سال گذشته و همچنین برنامه ریزی، مدیریت و تصمیم گیری درست، می‌توانیم گذر موفقی از سال زراعی داشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم آب بندان در حوزه تقویت آب کشاورزی بیان کرد: ساماندهی سردهنه ها و آب بندان ها برای پایداری آب کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

عباسی با تاکید بر اینکه هدر رفت آب در بخش کشاورزی به صورت جدی خودداری شود، گفت: تقویت شبکه‌های آبیاری برای جلوگیری از هدر رفت آب در حوزه کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بروز رسانی شیوه آبیاری در بخش کشاورزی، افزود: بروز رسانی شبکه انتقال آب در بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه شیوه سنتی آبیاری کشاورزی پاسخگو نیست، گفت: توسعه، تقویت و بروز رسانی شبکه انتقال آب و آبیاری کشاورزی ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، بهره وری را افزایش می‌دهد.

عباسی با اشاره به حفظ و تقویت تجهیزات و ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی اضافه کرد: حفظ و نگهداری ایستگاه‌های پمپاژ آب بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف انرژی و برق در اولویت قرار گیرد، افزود: زمان استفاده از برق از سوی کشاورزان متناسب با برنامه زمان بندی شده باشد.

استاندار گیلان با اشاره به قطعی برق از کشتارگاه‌های صنعتی، بیان کرد: قطعی برق در حوزه‌هایی که با زنجیره غذایی مردم، ارتباط مستقیم دارد، صورت نگیرد.

عباسی با اشاره به اهمیت بازرگانی و فروش محصولات کشاورزی و برنج، اضافه کرد: از هم اکنون باید به فکر رونق بخشی بازار برنج در گیلان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران سرکشی از کشاورزان و شالی کاران را سرلوحه کار قرار دهند، افزود: جمعه‌های کاری و حضور در بین مردم در اولویت فرمانداران و مدیران قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292322

مهمترین اخبار ایران و جهان: