نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 15:04

تقاضای قیمت گذاری منصفانه در خرید تضمینی محصولات کشاورزی را داریم

گرگان-استاندار گلستان گفت: تقاضای قیمت گذاری منصفانه، بر اساس کیفیت محصول در خرید تضمینی محصولات کشاورزی را داریم چرا که گلستان یکی از استان‌های شاخص در تأمین امنیت غذایی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی زنگانه در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران سراسر کشور به ریاست رئیس جمهور اظهار کرد: تلاش می‌کنیم آب شرب استان را از تک منبعی خارج کنیم همچنین با تأمین اعتبار، سد نرماب می‌تواند در دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

وی افزود: صدور مجوز خرید تضمینی شیرین سازی آب دریای خزر برای تأمین آب شرب مردم غرب استان ضروری است.

استاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه گلستان یکی از استان‌های شاخص کشور در تولید گندم با کیفیت است، بازنگری سرانه آرد استان با هدف توزیع عادلانه بر اساس شاخص‌هایی همچون فقر و … ضروری است.

وی ادامه داد: تقاضای قیمت گذاری منصفانه، بر اساس کیفیت محصول در خرید تضمینی محصولات کشاورزی را داریم چرا که گلستان یکی از استان‌های شاخص در تأمین امنیت غذایی کشور است.

زنگانه افزود: گلستان با کسری شدید اعتبارات هزینه‌ای خصوصاً در ۲۴ دستگاه مشمول اعتبارات استانی مواجه است که موجب تأخیر در پرداخت‌ها و سایر مشکلات اجرایی و انگیزشی در کارکنان شده و امیدواریم با تدابیر دولت رفع شود.

وی با بیان اینکه آماده میزبانی سفر دوم رئیس جمهور و هیأت دولت به گلستان هستیم، اظهار کرد: امیدواریم در این سفر شاهد افتتاح و آغاز عملیات پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، گردشگری، راه، آب، سلامت، برق، مسکن، آموزش، ورزش، فرهنگ و همچنین طرح‌های مهم اقتصادی و فعال سازی واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328022

مهمترین اخبار ایران و جهان: