نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 09:32

اصناف و بازاریان حامی دین و حوزه‌های علمیه هستند

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران از اصناف و بازاریان به عنوان حامی دین و حوزه‌های علمیه یاد کرد و حمایت از این قشر را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در همایش گرامیداشت روز ملی اصناف و تجلیل از پیشکسوتان بازار، اظهار کرد: جامعه بازاریان و اصناف همواره حامی دین و حوزه‌های علمیه بودند، بازار در کنار معابر، مساجد بود و بازاریان ضمن عبادت به دین خدمت می‌کردند از این رو مقامشان نزد خداوند گرامی و والاست.

وی با اشاره به ارزش خون شهیدان و جوهر علم و کار حلال گفت: اصناف و بازاریان در راه خدا خون دادند و در خدمت علما بوده و هستند و به حق شایسته و لازم است که هم دولت حق و حقوق جامعه بازار را عادلانه ببیند تا زندگی خود را به راحتی بچرخانند.

امام جمعه ساری با اشاره به تعیین عادلانه خمس توسط خداوند، اعلام کرد: در پایان هر سال یک پنجم مازاد بر مخارج باید به‌عنوان خمس پرداخت شود و اصل مالیات هم خوب است اما دریافت آن نیز باید عادلانه باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار ما از جامعه بازاریان، اصناف، جامعه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این است که همچون سابقه دیرینه و پرافتخار تاریخی خودشان که همواره ارزشها را در محل کسب و کار پاس می‌داشتند و میان بازاریان چهره‌های دیندار و نام‌آوری داشتیم، عمل کرده و جامعه بازار نماد ارزش‌ها باشند.

وی تاکید کرد: انتظارمان این است که وقتی کسی وارد بازار می‌شود فکر نکند در آن فرهنگ و مسائل دیگری حاکم است و باید بدانیم که اهمیت اصلی برای معاد و حیات ابدی است و به بهانه معاش و به اسم بازار و تجارت هیچ ارزشی را نباید مغفول و مظلوم گذاریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: قانون‌گذاران باید ضمن تعامل منصفانه با جامعه برای حل مشکلات اصناف تلاش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326922

مهمترین اخبار ایران و جهان: