نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 09:15

داغی هوا مصرف برق کرمانشاه را بالا برد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: مصرف برق با گرم تر شدن هوا افزایش یافته، لذا لزوم صرفه‌جویی در مصرف را بیش از پیش نمایان می‌کند.

محمد مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از افزایش مصرف برق همزمان با افزایش دمای هوا در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شاهد هوای گرم در سطح استان هستیم که سبب افزایش مصرف برق در روزهای اخیر رسیدهشده، لذا لزوم صرفه‌جویی در مصرف را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق یعنی بیستم خرداد تاکنون، تامین انرژی بخش صنایع بزرگ استان حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: کارگاه‌های صنعتی و واحدهای صنفی صنعتی مانند کارگاه‌های چوب‌بری، ریخته گری، تراشکاری و... هیچ محدودیتی برای استفاده از برق ندارند و این دسته از صنایع می‌توانند بدون محدودیت به تولید بی‌وقفه بپردازند.

وی تصریح کرد: برای شهرک‌های صنعتی و مشترکانی که در حد متوسط و خارج از شهرک‌ها هستند حدود ۱۲ ساعت یا نیم روز در هفته در برنامه مدیریت مصرف شرکت می‌کنند یعنی ۶.۵ روز در هفته بدون محدودیت برق مصرف می‌کنند.

مرادی افزود: درخصوص این نیم روز برنامه‌ریزی شده و حتی می‌توانند نیم روز مشابه سال گذشته در برنامه مدیریت مصرف شرکت کنند و برای جبران تولید نیم روز خود می توانند یک شیفت روز تعطیل اضافه و بدون محدودیت داشته باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف وقفه‌ای در تولید صنایع استان ایجاد نمی‌شود، گفت: براساس شاخصی که ما امسال درنظر گرفتیم یعنی میزان انرژی تحویلی به صنایع در دوره مدیریت مصرف نسبت به سال گذشته، میزان این شاخص نشان می‌دهد صنایع ۲۰ درصد رشد مصرف داشته‌اند به طوریکه انرژی تحویلی ما به این صنایع نسبت به سال گذشته در دوره مدیریت مصرف ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در پایان از صنایع بزرگ و انرژی بر استان درخواست کرد تا جایی‌که مقدور است نسبت به بهینه‌سازی سیستم‌های تولید که موجب مصرف کمتر انرژی می‌شود اقدام کرده و تا حد امکان به کاهش استفاده از سیستم‌های سرمایشی روشنایی اضافی دقت کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327166

مهمترین اخبار ایران و جهان: