نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 15:06

امام جمعه موقت اصفهان: حقوق مادی و معنوی بازنشستگان حفظ شود

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بازنشستگان نباید حذف شوند، گفت:‌ باید از تجربه آنها استفاده شود و قانون‌گذاران نیز حقوق مادی و معنوی بازنشستگان را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به کشورهای مختلف نماد دیپلماسی متوازن است، اظهار داشت: از جمله نتایج سفر رئیس جمهور افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری است و این سبب نارضایتی دشمنان است.

وی با بیان اینکه تبلیغات غربی‌ها سبب فقیر جلوه دادن آفریقاست، ادامه داد: ترکیه به اندازه کل صادرات ایران به اروپا به آفریقا صادرات دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به وظیفه مجریان قانون در امر عفاف و حجاب تصریح کرد: معنویت، عفت و حجاب و ارزش‌های دینی در خانواده‌ها نباید کم رنگ شود. علاوه بر آموزش و پرورش، والدین هم معارف دینی را به فرزندان خود آموزش دهند همچنین در مساجد هم باید حلقه‌های آموزشی دینی و معرفتی شکل بگیرد.

وی گفت: بازنشستگان نباید حذف شوند و باید از تجربه آنها استفاده شود و قانون‌گذاران نیز حقوق مادی و معنوی بازنشستگان را حفظ کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: از مباحثی که به فراموشی سپرده شده، مبانی دینی و معرفتی و حل مسائل خانواده در درون خانواده است. تمام مسائلی که اکنون در جامعه وجود دارد را به‌دوش مسئولان می‌اندازیم درحالی که همه ما مسئول هستیم، مساجد باید در همه ساعات روز باز باشد و کلاس‌های اخلاقی و دینی برگزار شود.

وی اظهار داشت: از جمله وظایف والدین شروع کردن مدرسه و آموزش از دورن خانواده است، اخلاقیات و معرفت باید از خانواده شکل بگیرد. تمام شئونات زندگی ما و عرصه‌های حیات، در تمام مراحل باید در راستای خداوند تبارک و تعالی باشد و اگر قسمتی از مراحل زندگی در این راستا قرار نگرفت، باخته‌ایم و عمر را بیهوده تلف کرده‌ایم.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: این روزها تمام می‌شود و وارد ماه محرم می‌شویم، امیدوارم بتوانیم از پتانسیل این ماه استفاده کنیم، محرم و صفر ماهی است که اسلام و دین ما از اینجا تقویت می‌شود.

وی گفت: توحید در اطاعت این است که فقط از خداوند اطاعت کند، کسی که گناه می‌کند و فرامین الهی را انجام نمی‌دهد، توحید در اطاعت ندارد. مشرکان مکه نیز خدا را خالق جهان هستی می‌دانستند، اما شرک در عبادت دارند، شرک در عبادت، بالاترین مرتبه از شرک است، چنین کسانی بسیار زیاد از مسیر دور شده‌اند.

محمودی با اشاره به سخنی از پیامبر (ص) گفت: باید از شرک که در زندگی ما می‌آید و نفوذش از حرکت مورچه آرام‌تر است بپرهیزیم، ممکن است مؤمن باشیم، اما نشانه‌هایی از شرک در ما باشد، امیدواریم بتوانیم زندگی را خالص کنیم.

انتهای پیام/163/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1359066

مهمترین اخبار ایران و جهان: