نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 10:32

فعالیت اتوبوس‌های مکه برای انتقال زائران به مسجدالحرام متوقف شد

فعالیت حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه و انتقال زائران از محل اسکان تا مجسدالحرام، به منظور جلوگیری از ترافیک و بررسی وضعیت اتوبوس‌ها متوقف شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هم‌زمان با پنجم ذی‌الحجه در عربستان، فعالیت حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه متوقف می‌شود. اما با تصمیم سعودی‌ها، امسال با توجه به حضور میلیونی زائران خانه خدا، فعالیت اتوبوس‌ها درون شهری از عصر امروز متوقف شد.

بر همین اساس، از ساعاتی قبل اتوبوس‌های مکه مکرمه فقط در مسیر بازگشت به هتل‌ها حرکت می‌کنند تا زائران را به محل اسکان منتقل کنند. بر همین اساس، اتوبوس‌ها در مسیر هتل محل اقامت زائران تا مسجدالحرام فعالیت نداشته و فقط در خروجی‌های مسجدالحرام زائران را به هتل محل اسکان انتقال می‌دهند و از ظهر امروز دیگر به طور کلی فعالیت اتوبوس‌ها در همه خروجی‌های خانه خدا متوقف می‌شود.

 

این اقدام به منظور جلوگیری از ترافیک در مکه با توجه به افزایش تعداد زائران حج تمتع و همچنین بررسی وضعیت اتوبوس‌ها برای انتقال زائران به منظور انجام مناسک حج تمتع صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه هتل محل اسکان برخی از زائران ایرانی کیلومترها دورتر از مسجدالحرام است، برخی از زائران دیگر امکان تشرف به خانه خدا را نداشته و باید برای برپایی حج تمتع آماده شوند. البته این امر با گلایه‌هایی از سوی برخی از زائران همراه شده است، اما به دلیل قوانین سعودی‌ها، امکان انتقال زائران با اتوبوس‌ها وجود ندارد و همه زائران باید به قوانین میزبان عمل کنند.

البته سعودی‌ها در جدیدترین اقدام، برای انتقال زائران اسکوتر و ماشین‌های برقی در اطراف مسجدالحرام قرار داده‌اند تا زائران مسیرهای کوتاه را بتوانند با این وسایل طی کنند.

در آستانه حج تمتع، هر لحظه بر تعداد زائران حج تمتع در مسجدالحرام افزوده می‌شود و سعودی‌ها هم برای پذیرش زائران آماده‌باش شده‌اند و نیروهای سعودی در قسمت‌های مختلف مکه مکرمه حضور یافتند تا علاوه بر جلوگیری از ورود غیرقانونی افراد، امنیت زائران را تأمین کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303466

مهمترین اخبار ایران و جهان: