نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 18:15

مسؤول بسیج اصناف تهران: اصناف همراه همیشگی نظام هستند

مسؤول سازمان بسیج اصناف و کارخانه‌جات سپاه استان تهران، گفت: اصناف در تمام زمان‌ها همراه نظام و انقلاب بوده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، مهدی علمدار مسؤول سازمان بسیج اصناف و کارخانجات سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از اصناف، بازاریان و روسای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی که بمناسبت روز یکم تیرماه در سالن همایش‌های مارک فناوری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصناف از ابتدای انقلاب تا امروز در عرصه های مختلف نظامی، فرهنگی، اجتماعی و تمام موضوعات نقش خود را به درستی  ایفا کرده و بسیار خوش درخشیده است.

وی گفت: در دوران کرونا که تعداد زیادی از اصناف دچار آسیب اقتصادی شدند، موانع زیادی بوجود آمد اما اصناف همراهان خود را فراموش نکردند و از طریق آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و در پوشش گرفتن دانش آموزان نیازمند در مجموعه شهرستانهای استان یاریگر همدیگر بودند.

علمدار بیان کرد: مجموعه بسیج اصناف استان تهران در کنار اصناف بوده و گاها موضوعات و مواردی که در شهرستان ها و در سطح استان وجود داشته را با ارائه نظرات کارشناسی مطرح و به آنها کمک می کرد.

مسؤول سازمان بسیج اصناف و کارخانجات سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران، افزود: اجرای طرح های استاد شاگردی برای افزایش مهارت دانش آموزان که در واحدهای صنفی و برای کسب مهارت برگزار شد تا اصناف بتوانند از مهارت خود برای ارتقاء شغل خود استفاده کنند و یکی از طرح ها ارتقاء بسیج اصناف  بود.

وی ادامه داد: طرح های مختلفی در حوزه رفع موانع تولید توسط بسیج اصناف در حال اجرا است که در قالب ستاد رفع موانع تولید در شهرستان‌های استان تهران اجرایی می شود و موضوعات صنفی در حوزه بهداشت، مالیات را که اصناف با آن در ارتباط هستند، پیگیری می شود.

علمدار با اشاره به برگزار شدن جلساتی برای رفع مشکلات درگاه مجوزها، اذعان کرد: جلسه ای با حضور کل روسای اتاق اصناف شهرستان‎های استان تهران و مسئولان بسیج اصناف شهرستان‎های کشور برای رفع نواقص برگزار کردیم تا تعارضاتی که برای صدور مجوز وجود داشت را بررسی کنیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف و کارخانجات سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: طی این جلسه مباحث جمع‌بندی و مقرر شد تا مجموعه بسیج  اصناف کشور نیز عضو ستاد صدور ملی مجوزها  قرار بگیرد تا رابطی بین مجموعه اصناف در سطح شهرستان  واستان ها باشند.

 

وجود ۱۳ هزار ۵۰۰ واحد صنفی و توزیعی در پردیس

علی فرخی رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس در پایان همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به مناسبت روز ملی اصناف از 14 نفر از کاسبان امین و خانواده معزز شهدا، روسای اتحادیه‌های صنفی، مسوول بسیج، بازرس و کارمند نمونه اتاق اصناف با اهدای لوح تندس  و هدایایی تقدیر شد.

فرخی افزود: در شهرستان پردیس 13 هزار 500 واحد صنفی وجود دارد که 7 هزار 176 واحد تولیدی فعال، 7هزار و 750 واحد تولیدی مجوز دار و 6 هزار و 334 واحد نیز در زمینه توزیعی و خدماتی فعال هستند.

لقمه حرام بر ۷۰ نسل اثرگذار است

طی این مراسم حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان پردیس نیز با تاکید برکسب روزی حلال برای تمامی اصناف ابراز کرد: بنا بر روایات یک لقمه حرام بر70 نسل اثر می گذارد و باید اختلاس، دزدی، رشوه  گرفتن، انجام ندادن کار، ربا و غیره که تماما لقمه های حرام هستند، را از زندگی حذف کنند.

وی با بیان اینکه لقمه حلال انسان را در مسیر اصلی خود قرار می دهد، گفت: رعایت اخلاق حسنه در کسب وکار، گرانفروشی و کم فروشی نکردن، رعایت عدل و انصاف باید توسط اصناف سرلوحه زندگی و امور صنفی قرار بگیرد.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304066

مهمترین اخبار ایران و جهان: