نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 17:28

گردشگری به تنهایی می‌تواند سبب رونق اقتصادی کرمانشاه شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری گوناگون، گفت: گردشگری به تنهایی می‌تواند سبب رونق اقتصادی کرمانشاه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمد طیب صحرایی در نشست با فرمانداران ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه که با حضور معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب طی ۱۲ سال اخیر شعارهای اقتصادی را برای نامگذاری سال‌ها انتخاب کرده‌اند و این موضوع نشان دهنده اهمیت اقتصاد و معیشت مردم است.

وی افزود: متأسفانه دهه ۹۰ دوران موفقی در زمینه رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم نبود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: توقع مدیریت ارشد استان از مدیران و فرمانداران انجام یک تلاش بی وقفه، مجاهدانه و عالمانه برای بهبود معیشت مردم است.

صحرایی گفت: مدیریت در یک شرایط ایده آل، هنر نیست بلکه ایجاد یک رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم در یک شرایط دشوار مانند امروز هنر است.

وی اقتصاد و اشتغال را اولویت اصلی استان دانست و تصریح کرد: کرمانشاه از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های عظیمی برای ثروت آفرینی برخوردار است و تنها نیازمند ابتکار و خلاقیت برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها است و برای موفقیت در این عرصه باید حتماً با مشارکت مردم باشد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: به جای اینکه منتظر بودجه از تهران باشیم باید از تک تک نخبگان خواهش کنیم که طرح‌های ثروت آفرین و اشتغال آفرین خود را به مدیران و فرمانداری‌ها ارائه دهند و مدیران به دنبال گرفتن تسهیلات و امکانات برای اجرایی شدن این طرح‌های خلاقانه باشند.

صحرایی با تاکید بر اینکه گردشگری برای کرمانشاه صدها چاه نفت ارزش دارد، گفت: برای رشد گردشگری نباید منتظر بودجه‌های دولتی ماند و باید به سمت اجرای خلاقانه طرح‌های گردشگری با کمک بخش خصوصی برویم.

وی در هر شهرستان فرمانداران باید ضرورت‌ها و نیازهای اولیه خدماتی بین راهی و اقامتگاهی استاندارد و آبرومند در مسیرهای مهم گردشگری را تعیین و برای ایجاد آنها در این فاصله زمانی مشخص برنامه ریزی کنند.

صحرایی به موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در کرمانشاه پرداخت و گفت: ایده تعطیلی ادارات در پنج شنبه‌ها اگر با طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه همراه باشد می‌تواند به در ارتقای روحیه خانواده‌ها و همچنین رونق اقتصادی استان نقش آفرین باشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: قبل از اجرای این طرح باید مقدمات و تسهیلگری های لازم در زمینه هماهنگی‌های اقامتی و خدماتی در شهرستان‌ها برای خانواده‌های کرمانشاهی انجام شود تا گردش مالی درون استانی حاصل از اجرای این برنامه بتواند به رونق اقتصاد و اشتغال استان کمک کند.

وی ایام نوروز را فرصتی برای رونق گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: برای تبدیل کرمانشاه به یک مقصد دائمی گردشگری، نیازمند تبلیغ گسترده جاذبه‌های شهرستان‌های مختلف با استفاده از ظرفیت رسانه ملی هستیم و انجام این مهم مستلزم ساخت مستندهای زیبا از جذابیت‌های هر شهرستان است.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: عراق برای کرمانشاه یک فرصت عظیم برای رونق اشتغال، تولید و رفاه است و باید با توان تولیدات صادرات محور این بازار را دست گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942466

مهمترین اخبار ایران و جهان: