نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 18:16

والدین شهدا گنجینه‌های ارزشمند معنوی جامعه هستند

اردبیل- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: والدین شهدا گنجینه‌های ارزشمند معنوی و سرمایه‌های بی‌نظیر در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، داور نوری بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید «میرجعفر خراسانی مقدم» به همراه فرماندار اردبیل با اشاره به حماسه‌؟ آفرینی‌های شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: والدین شهدا گنجینه‌های ارزشمند معنوی و سرمایه‌های بی‌نظیر در جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه شهدای معظم ایران اسلامی در منازلی تربیت یافتند که محفل عشق و معنویت و انسانیت بود، افزود: پدران شهدا معلمان غیرت و عزّت بودند و با آوردن نان حلال بر سفره خود، انسان‌هایی تربیت کردند که تاریخ جهان را به نفع جبهه حق تغییر دادند و با حماسه‌آفرینی خود، در اذهان جاودانه شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با تاکید بر ضرورت بازگویی حماسه‌های بزرگ و ارزش آفرین شهدا در جامعه ادامه داد: امروزه اگر موفقیت‌های نظام به درستی تبیین نشود به یقین دشمن با افکار پلید خود برنامه‌هایی را پیاده و اجرا می‌کند که سبب یاس و ناامیدی مردم خواهد شد.

فرهنگ ایثار و شهادت در فطرت مردم ایران نهادینه شده است

سید محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل نیز در این دیدار ضمن اشاره به حضور باشکوه مردم در آئین تشییع پیکر شهدای گمنام گفت: مردم ایران اسلامی همواره قدردان شهدا و خانواده‌های آنان هستند و هیچ فتنه و آشوبی نمی‌تواند پیوند مردم و جامعه معظم ایثارگری را سست و خدشه‌دار کند.

اعتماد اعجازی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در فطرت مردم ایران نهادینه شده و دستگاه‌های فرهنگی کشور باید با تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‌های جدید، این فرهنگ متعالی را به فعلیت رسانده و در بین تمام نسل‌های جامعه اسلامی متبلور کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941122

مهمترین اخبار ایران و جهان: