نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 13:30

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در تفرش آغاز شد

طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در تفرش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تفرش ظهر امروز همزمان با دهه مبارک فجر بهره برداری از ۶۳ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان در تفرش آغاز شد.

از مجموع اعتبارات هزینه شده، ۱۲۰۳ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی و ۱۷ میلیارد ریال نیز برای طرح‌های اقتصادی هزینه شده است.

با افتتاح این طرح‌ها ۵۵۵ نفر فرصت شغلی جدید در تفرش ایجاد شد.

 

در این آیین دپارتمان پژوهش و کسب و کارهای نوین افتتاح شد.
این دپارتمان قرار است نیازهای تقویت کشاورزی دانش بنیان، توسعه کشاورزی بومی بر اساس هوش مصنوعی، هوشمندسازی گلخانه ها، ارتقای سطح دانش و مهارت های کشاورزی، تدوین و اجرای برنامه های آموزشی  و مهارتی و... را تامین کند.

بهبود توان اشتغالزایی و افزایش اشتغال مولد و کارآفرینانه در بخش کشاورزی هوشمند و مدرن،  بهینه سازی مصرف انرژی  و هوشمندسازی گلخانه ها از اهداف این دپارتمان است.

 

کشاورزان، متخصصان تغذیه، علاقه‌مندا به هوش مصنوعی و... کارآموزان این پژوهشکده خواهند بود.

امروز همچنین هم‌زمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرماندار تفرش، عملیات اجرایی پروژه ۴۶۴ واحدی طرح نهضت ملی مسکن تفرش در مساحتی به متراژ ۱۱۰۰۰ متر مربع و ۱۱۶ بلوک در کوی معلم این شهر آغاز شد.

 برای این پروژه مساحت تجاری به متراژ ۹۸۶ مترمربع، مساحت درمانی ۱۲۱۰ مترمربع، مساحت آموزشی دو هزار و ۲۷۶ مترمربع و مساحت فضای سبز به متراژ ۹ هزار و ۷۶۷ مترمربع پیش‌بینی شده است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019966

مهمترین اخبار ایران و جهان: