نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 12:25

دمای زاهدان به منفی ۱۰ درجه رسید

زاهدان-مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای زاهدان بعد از گذشت ۱۰ سال پنجشنبه شب به منفی ۱۰ درجه رسید و هیرمند کمترین دمای ثبت شده خود را تجربه کرد.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: بامداد امروز دمای هوای ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان به زیر صفر رسید که زاهدان با منفی ۱۰، هیرمند منفی ۱۰، زابل و زهک منفی ۹، میرجاوه منفی ۷، خاش نصرت آباد و سراوان منفی ۵، سیب و سوران منفی ۳، تمندان منفی ۲، و مهرستان منفی یک درجه زیر صفر سرد ترین شهر استان بوده ودمای کمینه زرآباد به ۱۰ درجه بالای صفر رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه دیشب دمای هوا در زاهدان تا منفی ۱۰ درجه کاهش یافت که این دما قبلاً هم تکرار شده بطوری که در زمستان سال ۹۰ دمای زاهدان، بیش از منفی ۱۱ درجه و زمستان سال ۹۱ به منفی ۱۰ درجه هم رسیده بود.

وی افزود: سردترین دمای ثبت شده در زاهدان به دیماه سال ۱۳۵۱ با ثبت دمای منفی ۲۲ درجه‌ای بوده است.

حیدری خاطرنشان کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور هشدار نارنجی مبنی بر ورود سرما از عرض‌های بالاتر به استان هشدار داده بود.

وی گفت: تا اواخر وقت جمعه در شمال، نوارشرقی وغرب استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نقاط مستعد گردوخاک بویژه در شمال استان تداوم دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: هوای سرد در سطح استان و یخبندان شبانه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تا اوایل هفته آینده ماندگار می‌باشد، نیز دو روز آینده روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974122

مهمترین اخبار ایران و جهان: