نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 11:48

جشن میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر در حرم منور رضوی

بیستم جمادی‌الثانی، سالروز میلاد فرخنده ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) در صحن و سرای فرزند رئوفش حضرت رضا (ع) شوری خاص برانگیخته است و ارادتمندان این خاندان پاک، اعم از زائر و مجاور، با حضور گرم و باصفای خود، سرمای استخوان‌سوز این روزهای مشهد را به بهاری دل‌انگیز بدل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی فیضی مدیر عالی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: با توجه به بارش برف، سردی هوا و لغزندگی معابر، به منظور تسهیل تردد زائران به خصوص سالمندان و توان‌یابان، تمامی صحن‌های حرم مطهر رضوی و مسیرهای تشرف به روضه منوره امام رضا(ع) با ۲۵ هزار مترمربع کف‌پوش پلاستیکی مفروش و آماده‌سازی شده است. فضای رواق‌های اماکن متبرکه نیز به سامانه های گرمایشی مجهز شده و آماده میزبانی از مهمانان ثامن الحجج(ع) است.

وی افزود: پیش‌بینی تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائران و مجاوران، انجام خدمات نظافت و شست‌وشو به طور مستمر و منظم در صحن و سرای رضوی و آمادگی کامل بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس از جمله دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی و پایگاه‌های فوریت پزشکی، از دیگر اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران در این عید فرخنده است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با اشاره به برپایی ویژه برنامه های میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در شب میلاد حضرت فاطمه کبری (س) بعد از نماز مغرب و عشا در حرم امام رضا (ع) برنامه های مختلفی برگزار شد که مدیحه‎‌سرایی، قرائت دعای کمیل و سخنرانی از آن جمله بود.

 همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) از ساعت ۸.۵ صبح امروز در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی ویژه برنامه مدیحه‌سرایی با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در حال اجرا است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 974066

مهمترین اخبار ایران و جهان: