نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 01:13

افتتاح و کلنگ‌زنی 26 پروژه عمرانی بنیاد مسکن زنجان در دهه فجر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از افتتاح و کلنگ زنی 26 پروژه عمرانی بنیاد مسکن زنجان با اعتباری بیش از 572 میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد.

به  گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقدام به تأسیس نهادهای انقلابی کرد که فلسفه اصلی تأسیس این نهادها در راستای ترویج و گسترش ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه بود، اظهار کرد: تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف عمران، آبادانی و توسعه روستاها، نشان دهنده اهمیت و جایگاه اساسی محرومیت‌زدایی در اندیشه حکومت اسلامی است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: این نهاد انقلابی از طریق ایجاد بستری مناسب و با استفاده از فرصت‎‎ها و ظرفیت‎‎ها به خوبی توانسته در راستای توسعه استان، به ویژه عمران و آبادانی روستاها، تثبیت جمعیت روستایی خدمات ارزشمند و ماندگاری بر جای گذارد به طوری که اقدامات این نهاد در زمینه بازسازی مناطق سانحه دیده، محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی به ویژه در راستای بهبود زندگی روستائیان کاملا مشهود است.

وی به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دهه فجر امسال اظهار کرد: در این ایام ۲۶ پروژه عمرانی در حوزه عمران روستایی ، مسکن شهری و بازسازی و مسکن روستایی با اعتباری بیش از ۵۷۲ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 خواجه‌ای تصریح کرد: ۱۵ پروژه در زمینه اجرای طرح هادی، ۷ پروژه در زمینه بهسازی مسکن روستایی و ساخت مسکن محرومان سه پروژه در حوزه مسکن شهری افتتاح خواهد شد، همچنین افتتاح کارخانه تولید مصالح بنیاد مسکن در شهرستان خرم‌دره نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از افتتاح فاز نخست پروژه مسکن صائین قلعه در ایام‌الله دهه فجر سال‌جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر پروژه ۱۶ واحدی نهضت ملی صائین قلعه به اتمام رسیده و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب ۱۲ پروژه (یک هزار و ۱۵۱ واحد مسکونی) در شهرهای هیدج، صائین قلعه، خرم‌دره، قیدار و ابهر به عهده بنیاد مسکن است که روند اجرای این پروژه‌ها با برنامه زمان‌بندی شده مطابقت دارد.

خواجه‌ای با بیان اینکه، علاوه بر اجرای ۱۲ پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان از سوی بنیاد مسکن در حال اجرا است، تصریح کرد: بخش اعظمی از پروژه‌های نهضت ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در مراحل مختلف اجرایی اعم از فونداسیون، اسکلت، سفت کاری و نازک کاری ، بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: تعداداجرای طرح هادی درروستاهای بالای ۲۰ خانوار ، ۴۳۲ روستا است، به طوری که می‌توان گفت؛ میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸.۲ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی، بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد برشمرد و گفت: از مجموع ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تاکنون ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است، و سعی بنیاد مسکن بر این است که با همکاری بیشتر بانک‌های عامل این میزان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به ۵۷ درصد برسد.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس
شناسه خبر: 1008966

مهمترین اخبار ایران و جهان: