نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 19:33

خط ویژه| سانسور سابقه جاسوس انگلیسی در رسانه های اصلاح‌طلب/ تلاش جریان غربگرا برای «گرم کردن زمستان اروپا»

واکنش رسانه های اصلاح طلب به اخبار مربوط به شناسایی، بازداشت، محاکمه و اعدام یک جاسوس انگلیسی در ایران، قابل تأمل است.

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

سانسور سابقه جاسوس انگلیسی در رسانه های اصلاح طلب

واکنش رسانه های اصلاح طلب به اخبار مربوط به شناسایی، بازداشت، محاکمه و اعدام یک جاسوس انگلیسی در ایران، قابل تأمل است.

حکم علیرضا اکبری، فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی ـ انگلیسی که به‌اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به‌ازای دریافت دستمزد به‌مبالغ 1.805.000 یورو، 265.000 پوند انگلیس و 50.000 دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

بر اساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به‌نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI6  و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به‌گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان‌دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.

 

در گزارش ها آمده است که ارائه آموزش‌های اطلاعاتی، آموزش ضدتعقیب (با هدف تأمین امنیت محکوم در قرارهای ملاقاتی)، آموزش ضدبازجویی، پوشش اطلاعاتی، آموزش جمع‌آوری اطلاعات (با هدف افزایش موفقیت محکوم در جمع‌آوری اطلاعات در مواجهه با افراد دارای دسترسی)، تأسیس شرکت پوششی در خارج از کشور به‌منظور به انحراف کشاندن نهادهای امنیتی ایران، ارائه ابزارهای ارتباطی ویژه، استفاده از عنصر رابط، پشتیبانی از محکوم پس از فرار از کشور، تبادل با سایر سرویس‌های جاسوسی و هزینه‌های مالی هنگفت جهت حفظ انگیزه‌های محکوم و ترغیب وی به خیانت بیشتر به کشور، استفاده از کشورهای ثالث، افسران اطلاعاتی متعدد، ارائه تابعیت انگلیس به محکوم به‌صورت ویژه، اعزام مجدد محکوم به داخل کشور از جمله اقدامات سرویس اطلاعاتی انگلیس در این پرونده است که از اهمیت بالای محکوم‌علیه برای MI6 حکایت دارد.

در روزهای گذشته و پس از انتشار اخبار اولیه درباره این جاسوس انگلیسی، دولت انگلیس و همچنین دولت امریکا و همینطور فرانسه و آلمان به این مسئله واکنش نشان داده و خواستار آزادی فوری این جاسوس دوتابعیتی شدند. همین مسئله حاکی از اهمیت وی برای دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی غربی بوده است.

 

نکته اینجاست که حتی برخی فعالین ضدانقلاب نیز آشکارا از این جاسوس انگلیسی حمایت کرده اند. برای نمونه مسیح علی نژاد در مطلبی از وی دفاع کرد.

در اینسو، رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب دو خط رسانه ای را در پی گرفتند؛ یکی سانسور حداکثری این خبر مهم بود و دیگری سانسور سابقه و گرایش سیاسی این جاسوس انگلیسی بود. این جاسوس انگلیسی پیش از این یکی از کارشناسان رسانه های اصلاح طلب بوده است.

تلاش جریان غربگرا برای «گرم کردن زمستان اروپا»

این روزها رسانه های جریان اصلاح طلب بر 2 مسئله درخصوص گاز متمرکز شده اند. یکی ادعای «زمستان گرم در اروپا» و دیگری ادعای «زمستان سخت در ایران» است.

این در حالی است که زمستان در اروپا به هیچ عنوان رنگ و بوی «زمستان گرم» را ندارد. در انگلیس اعلام شده مردم باید بین غذا و گرما یکی را انتخاب کنند! و از خاک مدفوع گربه به‌عنوان سوخت استفاده کنند! در فرانسه هیزم هم سهمیه‌بندی شده است! در آلمان زغال‌سنگ و شمع نایاب شده! در سوئیس توصیه شده مردم به صورت گروهی استحمام کنند! در سوئد کارمندان باید از پتو برای گرم کردن خود استفاده کنند! و‌...

یکی از فعالین رسانه ای در این رابطه نوشت: «مجبور شدن انگلیسی‌ها به انتخاب بین گرما یا غذا، هجوم آلمانی‌ها به پارک‌ها برای بریدن درخت‌ها و شکستن نیمکت‌ها جهت استفاده به عنوان هیزم، ترویج حشره‌خواری، ترویج و تبلیغ خوردن غذاهای کپک زده و تاریخ مصرف گذشته برای کاستن از هزینه‌ها و صرف هزینه پس‌انداز شده از این راه در پرداخت قبوض برق و گاز، ورشکستگی هزاران کارخانه و شرکت، مهاجرت به کشورهای گرمتر برای فرار از هزینه‌های کمر شکن انرژی، اعتصاب‌های فلج‌کننده و مرگبار در کشورهایی مثل انگلیس، آلمان و فرانسه... به نام کشورها دوباره نگاه کنید: آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد و... ثروتمندترین و صنعتی‌ترین کشورهای اروپایی هستند!».

 

یکی دیگر از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت:«فرانسوی‌ها حواله هیزم گرفتند، آلمانی‌ها سراغ زغال‌سنگ رفتند، انگلیسی‌ها خاک مدفوع گربه سوزاندند، سوئدی‌ها با پتو رفتند سر کار، آن‌وقت توی ایران در سردترین زمستان ۱۵سال اخیر هنوز گاز جایی قطع نشده، ولی عده‌ای برای مدیریت گاز، هشتگ زمستان سخت می‌زنند و مسخره می‌کنند.»

در حال حاضر کارشناسان از کمبود گاز همزمان با نزدیک‌شدن به فصل سرد سال در کنار رشد مصرف گاز بخش خانگی، به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم صنعت نفت و گاز کشور نام می برند.

 

گزارش‌ها نشان می‌دهند میزان مصرف گاز در بخش خانگی در تابستان ۲۰۰ میلیون مترمکعب بوده که این رقم در زمستان به‌دلیل مصرف زیاد به بالای ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز هم می‌رسد. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد انرژی کشور به‌ وسیله گاز تأمین می‌شود. هم‌اکنون رشد مصرف گاز در کشور در زمینه‌هایی همچون مصارف خانگی سالانه ۶ درصد، بخش‌های عمده ۵ درصد و در بخش نیروگاهی ۴ درصد برآورد می‌شود. رشد شدت مصرف انرژی در کشور نسبت به مصرف جهانی بیش از دو برابر است.

علاوه بر این ها، قصور و تقصیر دولت قبل در انحلال شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی و کم‌کاری در توسعه ذخیره‌سازی گاز، ضربه سنگینی به صنعت نفت و گاز و حتی اقتصاد کشور وارد کرده است. بر این اساس، یکی از پیامدهای این اقدام، ناترازی و افت شدید گاز در فصل سرد سال است.

 

با وجود همه این مستندات و شواهد، جریان غربگرا به دلیل آلودگی شدید به «خودتحقیری حاد» همچنان مدعی «زمستان گرم در اروپا» و زمستان سخت در ایران هستند. این دقیقا در راستای عملیات روانی رسانه های معاند است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 977066

مهمترین اخبار ایران و جهان: